
						GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
İLAHİYAT FAKÜLTESİ TEMEL İSLAM BİLİMLERİ
					
1 | 
					Hikmet ve Makâsıd Bağlamında Dinî ve Fikrî Yazılar
						 
Bölüm Adı: Hadis ve Sünneti Makâsıdı ile Okuyup Anlama  | 
				
|---|---|
2 | 
					Tarihi ve Kültürel Yönleriyle Bulanık
						 
Bölüm Adı: MÜDERRİSLERİN SOSYAL HAYATTAKİ ROLÜ  “MUŞ/BULANIK ÖRNEĞİ”  | 
				
3 | 
					Temel İslam Bilimlerine Modern Yaklaşımlar
						 
Bölüm Adı: Kur’an-Sünnet İlişkisi  | 
				
4 | 
					Tarih-Kültür-Folklor-Coğrafya-İnanç
KULP/PASUR
						 
Bölüm Adı: KULP VE ÇEVRESİNDE MÜDERRİSLERİN DİNÎ VE SOSYAL HAYATA ETKİSİ –YAKIT/AXIKA KÖYÜ ÖRNEĞİ  | 
				
5 | 
					İhvân-ı Safa ve Hadis
						 
Yazar(lar): ASLAN RECEP 	  | 
				
6 | 
					Sünnet ve Sünnetin Günümüze Taşınması
						 
Yazar(lar): ASLAN RECEP 	  | 
				
7 | 
					Hz. Peygamber'in (s.a.v.) İstişâreleri
						 
Yazar(lar): ASLAN RECEP 	  | 
				
8 | 
					Şark Uleması 2. Cilt
						 
Bölüm Adı: Celaleddin Erten  | 
				
9 | 
					Şark Uleması 3. Cilt
						 
Bölüm Adı: Halid Zengokî  | 
				
10 | 
					Şark Uleması 4. Cilt
						 
Bölüm Adı: Mehmet Aslan  | 
				
11 | 
					İslâm Düşüncesinde Eleştiri Kültürü ve Tahammül Ahlâkı IV (Modern Dönem)
						 
Bölüm Adı: ÇAĞDAŞ DÖNEMDE EVRENSELLİK VE TARİHSELLİK YÖNÜYLE SÜNNETİ ANLAMANIN FIKHÎ AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ  | 
				
12 | 
					İslâm Düşüncesinde Eleştiri Kültürü ve Tahammül Ahlâkı-II
						 
Bölüm Adı: Tarihten Günümüze Kur'ân ile Yetinme Söyleminin Kritiği  | 
				
13 | 
					İslâm Düşüncesinde Eleştiri Kültürü ve Tahammül Ahlâkı III
						 
Bölüm Adı: Çağdaş Bazı Müslüman Araştırmacıların Sünnet Kavramına Bakış Açıları  | 
				
14 | 
					Sünnet ve Sünnetin Günümüze Taşınması
						 
Yazar(lar): ASLAN RECEP 	  | 
				
15 | 
					Çevre ve Ahlak
						 
Bölüm Adı: “İman Yetmiş Kusur Şubedir. En Üst Şubesi ‘La İlaheİllallah’ Sözü, En Aşağısı da Yoldan Ezayı (Rahatsız Edici Şeyi) Kaldırmaktır...” Hadisi Çerçevesinde Çevre Bilinci  | 
				
16 | 
					İslam Düşüncesinde Eleştiri Kültürü ve Tahammül Ahlâkı
						 
Bölüm Adı: İmam Suyûti’ye Muassırları Tarafından Yöneltilen Eleştiriler  | 
				
17 | 
					İslam ve Yorum III
						 
Bölüm Adı: İhvân-ı Safâ’nın Nübüvvet Anlayışı  | 
				
18 | 
					Suyûtî’nin Hadis İlmindeki Yeri
						 
Yazar(lar): ASLAN RECEP 	  | 
				
19 | 
					İhvân-ı Safâ ve Hadis
						 
Yazar(lar): ASLAN RECEP 	  | 
				
20 | 
					İslam ve Yorum I-III
						 
Bölüm Adı: İhvân-ı Safâ’nın Hadis Yorumu  | 
				
21 | 
					Din ve Trafik  I II
						 
Bölüm Adı: Hadislerde Öfke Kontrolü ve Öfke Kontrolünün Trafik Ahlakına Etkisi  | 
				
22 | 
					İhvân ı Safâ Risâlelerindeki Hadis Rivâyetlerinin Hadîs Metodolojisi Açısından Değerlendirilmesi
						 
Yazar(lar): ASLAN RECEP 	  | 
				
23 | 
					Medrese Geleneği ve Modernleşme Sürecinde Medreseler
						 
Bölüm Adı: Molla Hâlid Zengokî ve İlmî Kişiliği  | 
				
1 | 
					Kur'an Kursu Öğreticilerinin Hadis Bilgilerinin Mahiyeti Üzerine Bir Alan Araştırması: Adıyaman-Merkez Örneği
						 
 ASLAN RECEP,GÜRBÜZCAN Fatih 
   | 
				
|---|---|
2 | 
					Fıkhî Açıdan Sünnetin Evrensellik ve Tarihsellik Boyutu
						 
 YILMAZ İSMAİL, ASLAN RECEP 
   | 
				
3 | 
					Peygamberlik Binasını Tamamlayan Tuğla Rivayetinin Sened ve Metin Tahlili
						 
 ASLAN RECEP, TAŞ Zeliha Beyza 
   | 
				
4 | 
					Tarihten Günümüze Kur'an İle Yetinme Söyleminin Kritiği
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
5 | 
					Kur’an Kursu Öğreticilerinin Hadis Bilgileri Üzerine Bir Değerlendirme: Gaziantep Örneği
						 
 ASLAN RECEP, KOCABAŞ ELİF 
   | 
				
6 | 
					Müderrislerin Sosyal Hayattaki Rolü –Muş İli Örneği-
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
7 | 
					Hz. Peygamber’in (s.a.v.) Üslubu ve Anlatım Tarzı
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
8 | 
					Gaziantep İli Merkez Anadolu İmam Hatip Liselerinde Hadis Dersi Öğretimi Üzerine Bir Değerlendirme
						 
 ASLAN RECEP,KAVUNCU ÖMER FARUK,İLGİ İBRAHİM HALİL 
   | 
				
9 | 
					Hadislerde Öfke Kontrolü ve Öfke Kontrolünün Trafik Ahlakına Etkisi
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
10 | 
					Hz. Peygamber’in Hayatından İstişare Örnekleri
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
11 | 
					İhvân-ı Safâ’nın Nübüvvet Anlayışı
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
12 | 
					İhvân-ı Safâ’nın Rivayetlere Yüklediği Anlam
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
13 | 
					Suyûtî’nin Hadis Tenkitçiliği
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
14 | 
					Muhammed Emin Er el-Mîrânî’nin (ö. 2013) “Fehmü’l-Fıkh Fî Usûli’l-Fıkh” Risâlesi Çerçevesinde Hadis Usulü ile İlgili Konulara Yaklaşımı
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
15 | 
					Risale-i Nur Çerçevesinde Sünnet Karşıtı Bir Kavram Olarak Bid’at
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
16 | 
					Hadis Usûlünde Maklûb Hadis
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
17 | 
					İstişârenin Önemi Ve Hz  Peygamber in Uygulamalarından Örnekler
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
18 | 
					Hadislerde Temsîlî Anlatım
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
19 | 
					Rahmet Peygamberi Hz  Muhammed in Kadına Yönelik Şiddeti Ortadan Kaldırma Konusunda Örnek Alınabilecek Söz ve Uygulamaları
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
20 | 
					Kadınların Hz  Peygamber e Yönelttikleri Sorular ve Bunların Eğitim Açısından Değeri
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
21 | 
					Kulleteyn İle İlgili Rivâyetin İsnâd ve Metin Açısından Değerlendirilmesi
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
22 | 
					Suyûtî nin Hadis İlmindeki Kadın Hocaları
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
1 | 
					Kur'an-Sünnet İlişkisi
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
|---|---|
2 | 
					Müderrislerin Sosyal Hayattaki Rolü -Muş/Bulanık Örneği-
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
3 | 
					Göç Olgusunun Etkilerinin Azaltılmasına Dair Hz. Peygamber’in Uyguladığı Muâhât/Kardeşleştirme Projesi
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
4 | 
					Çağdaş Dönemde Evrensellik ve Tarihsellik Yönüyle Sünneti Anlamanın Fıkhî Açıdan Değerlendirilmesi
						 
 ASLAN RECEP,YILMAZ İSMAİL 
   | 
				
5 | 
					Çağdaş Bazı Müslüman Araştırmacıların Sünnet Kavramına Bakış Açıları
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
6 | 
					Tarihten Günümüze Kur’an ile Yetinme Söyleminin Kritiği
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
7 | 
					İmam Suyûtî’ye Muasırları Tarafından Yöneltilen Eleştiriler
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
8 | 
					İhvân-ı Safâ’nın Nübüvvet Anlayışı
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
9 | 
					İhvân-ı Safâ’nın Hadis Yorumu
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
10 | 
					The Consciousness of Environment in the Context of Hadith   Faith is Seventy odd Classes  And Its Uppermost Class is the Word  There is no God but Allah   The Lowermost one is to Remove a Thing from the Way that Disturb People
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
11 | 
					Muhammed Emin Er el-Mîrânî’nin Fehmü’l-Fıkı fî Usûli’l-Fıkıh Risâlesi Çerçevesinde Hadis/Sünnet Usulüne Yaklaşımı
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
12 | 
					Müderrislerin Toplumsal Yaşamdaki Rolü  Muş İli Örneği
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
13 | 
					Hadislerde Öfke Kontrolü ve Öfke Kontrolünün Trafik Ahlakına Etkisi
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
14 | 
					Molla Hâlid Zengokî ve İlmî Kişiliği
						 
 ASLAN RECEP 
   | 
				
1 | 
					Kur'an Kursu Öğreticilerinin Hadis Bilgilerinin Mahiyeti Üzerine Bir Alan Araştırması: Adıyaman-Merkez Örneği
						 
 Kur'an Kursu Öğreticilerinin Hadis Bilgilerinin Mahiyeti Üzerine Bir Alan Araştırması: Adıyaman-Merkez Örneği 
  | 
				
|---|---|
2 | 
					Kur’an Kursu Öğreticilerinin Hadis Bilgilerinin Mahiyeti Üzerine Bir Alan Araştırması: Gaziantep- Şahinbey ve Şehitkamil Örneği
						 
 Din sadece inançtan ibaret değildir aynı zamanda kişinin dünyevî hayatına yön verecek ahlâkî, hukukî ve sosyal kuralları da içerir.Toplumun gelişmesi ve güçlenmesi için bireylerinin din eğitiminin sağlıklı bir şekilde karşılanması gerekir. Kur’an kur 
  | 
				
3 | 
					Gaziantep İli Merkez Anadolu İmam Hatip Liselerinde Hadis Dersi Öğretimi Üzerine Bir Değerlendirme
						 
 Din sadece inançtan ibaret değildir aynı zamanda kişinin dünyevî hayatına yön verecek ahlâkî, hukukî ve sosyal kuralları da içerir. Dinin ferdî yaşayışı aşan sosyal yönü olduğu gibi mânevî boyutu aşan dünyevî yönü de mevcuttur. Din eğitimi de din kül 
  | 
				
1 | 
					MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
						 
 Öğretmen 
  | 
				
|---|
1 | 
					İlahiyat Akademi Dergisi
						 
       Yazar Adı: ASLAN RECEP 
 , Yayın Yeri: Gaziantep Üniversitesi Matbaası 
  | 
				
|---|---|
2 | 
					Şanlıurfa Merkez İlçelerdeki Bazı Mimari Eserlerde Kullanılan Hadislerin Değerlendirilmesi
						 
       Yazar Adı: ASLAN RECEP 
 , Yayın Yeri: İlahiyat Yayınları 
  | 
				
3 | 
					Abdülkâdir Geylânî’nin Hadis Anlayışı (el-Ğunye Örneği)
						 
       Yazar Adı: ASLAN RECEP 
 , Yayın Yeri: Kitap Dünyası Yayınları 
  | 
				
4 | 
					HULASÂTÜ’T-TEFÂSİR” ADLI ESERİN DİLBİLİMSEL TAHLİLİ
						 
       Yazar Adı: ASLAN RECEP 
 , Yayın Yeri: İKSAD YAYIN EVİ 
  | 
				
5 | 
					İlahiyat Akademi -Sünnet
						 
       Yazar Adı: ASLAN RECEP 
 , Yayın Yeri: Gaziantep Üniversitesi 
  | 
				
| Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2018-2019 | Karşılaştırmalı Hadis Metinleri I | Türkçe | 3 | 
| 2 | 2019-2020 | KARŞILAŞTIRMALI HADİS METİNLERİ I | Türkçe | 3 | 
| 3 | 2019-2020 | HADİS TENKİDİ I | Türkçe | 3 | 
| 4 | 2020-2021 | Hadis Tenkidi | Türkçe | 3 | 
| 5 | 2020-2021 | Hadis Anlama Yöntemlerine Giriş | Türkçe | 3 | 
| 6 | 2020-2021 | Karşılaştırmalı Hadis Metinleri | Türkçe | 3 | 
| 7 | 2020-2021 | Hadisin/Sünnetin Güncel Yorumlanması | Türkçe | 3 | 
| 8 | 2021-2022 | Hadis Tenkidi | Türkçe | 3 | 
| 9 | 2023-2024 | TİS 654 Hadis Tenkidi | Türkçe | 3 | 
| 10 | 2024-2025 | TİS653 Hadis Tenkidi | Türkçe | 3 | 
| 11 | 2024-2025 | TİS657 Hadiste Çağdaş Yaklaşımlar | Türkçe | 3 | 
| 12 | 2024-2025 | TİS 654 Hadis Tenkidi | Türkçe | 3 | 
| Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2013-2014 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Türkçe | 3 | 
| 2 | 2017-2018 | TİB 523 SEÇ: Mukayeseli Hadis Metinleri | Türkçe | 2 | 
| 3 | 2017-2018 | TİB 525 SEÇ: Hadis Edebiyatı | Türkçe | 2 | 
| 4 | 2018-2019 | Hadis Edebiyatı Tarihi I | Türkçe | 3 | 
| 5 | 2018-2019 | Hadis Metodolojisi I | Türkçe | 3 | 
| 6 | 2018-2019 | Hadis Edebiyatı Tarihi II | Türkçe | 3 | 
| 7 | 2018-2019 | Hadis Metodolojisi II | Türkçe | 3 | 
| 8 | 2019-2020 | HADİS METODOLOJİSİ I | Türkçe | 3 | 
| 9 | 2019-2020 | HADİS EDEBİYATI TARİHİ I | Türkçe | 3 | 
| 10 | 2020-2021 | Klasik Hadis Usulü | Türkçe | 3 | 
| 11 | 2020-2021 | Hadis Edebiyatı | Türkçe | 3 | 
| 12 | 2020-2021 | Hadis ve Sünnete Çağdaş Yaklaşımlar | Türkçe | 3 | 
| 13 | 2020-2021 | Hadis Tarihi | Türkçe | 3 | 
| 14 | 2021-2022 | Klasik Hadis Usulü | Türkçe | 3 | 
| 15 | 2013-2014 | Klasik Hadis Usulü Metinleri II | Türkçe | 3 | 
| 16 | 2013-2014 | Modern Dönem Hadis Çalışmaları | Türkçe | 3 | 
| 17 | 2013-2014 | Klasik Hadis Usulü Metinleri I | Türkçe | 3 | 
| 18 | 2023-2024 | TİS 580 Klasik Hadis Usulü | Türkçe | 3 | 
| 19 | 2024-2025 | TİS569 Klasik Hadis Usulü | Türkçe | 3 | 
| 20 | 2024-2025 | TİS577 Hadis ve Sünnete Çağdaş Yaklaşımlar | Türkçe | 3 | 
| 21 | 2024-2025 | TİS 580 Klasik Hadis Usulü | Türkçe | 3 | 
| Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2014-2015 | Hz. Muhammed'in Hadis ve Öğretileri | Türkçe | 2 | 
| 2 | 2014-2015 | Seçme Hadis Metinleri II | Türkçe | 2 | 
| 3 | 2014-2015 | Hadis III | Türkçe | 2 | 
| 4 | 2014-2015 | Hadis V | Türkçe | 2 | 
| 5 | 2013-2014 | Topluma Hizmet Uygulamaları | Türkçe | 3 | 
| 6 | 2016-2017 | Hadis İlimleri ve Usulü I | Türkçe | 2 | 
| 7 | 2016-2017 | Hadis III | Türkçe | 2 | 
| 8 | 2016-2017 | Hadis V | Türkçe | 2 | 
| 9 | 2016-2017 | HZ. MUHAMMED'İN HADİS VE ÖĞRETİLERİ | Türkçe | 2 | 
| 10 | 2016-2017 | SEÇME HADİS METİNLERİ II | Türkçe | 2 | 
| 11 | 2016-2017 | SEÇ: Din Eğitiminde Hadisler | Türkçe | 2 | 
| 12 | 2016-2017 | OKUL DENEYİMİ | Türkçe | 1 | 
| 13 | 2015-2016 | SEÇME HADİS METİNLERİ II | Türkçe | 2 | 
| 14 | 2015-2016 | HZ. MUHAMMED'İN HADİS VE ÖĞRETİLERİ | Türkçe | 2 | 
| 15 | 2015-2016 | Din Eğitiminde Hadisler | Türkçe | 2 | 
| 16 | 2015-2016 | OKUL DENEYİMİ | Türkçe | 1 | 
| 17 | 2015-2016 | HADİSIV | Türkçe | 2 | 
| 18 | 2015-2016 | SEÇME HADİS METİNLERİ I | Türkçe | 2 | 
| 19 | 2015-2016 | DİN VE ELEŞTİREL DÜŞÜNCE | Türkçe | 2 | 
| 20 | 2015-2016 | TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | Türkçe | 3 | 
| 21 | 2015-2016 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI | Türkçe | 2 | 
| 22 | 2017-2018 | Hadis I | Türkçe | 2 | 
| 23 | 2017-2018 | HADİS V | Türkçe | 2 | 
| 24 | 2017-2018 | HADİS I | Türkçe | 4 | 
| 25 | 2017-2018 | Günümüz Hadis Problemleri | Türkçe | 2 | 
| 26 | 2017-2018 | Hadis III | Türkçe | 2 | 
| 27 | 2018-2019 | GÜNÜMÜZ HADİS PROBLEMLERİ | Türkçe | 2 | 
| 28 | 2018-2019 | HADİS I | Türkçe | 4 | 
| 29 | 2018-2019 | Hadis Tarihi ve Usûlü | Türkçe | 4 | 
| 30 | 2018-2019 | Toplumsal Duyarlık Projesi | Türkçe | 2 | 
| 31 | 2019-2020 | HADİS TARİHİ VE USÛLÜ | Türkçe | 4 | 
| 32 | 2019-2020 | TOPLUMSAL DUYARLIK PROJESİ | Türkçe | 1 | 
| 33 | 2020-2021 | Hadis Tarihi ve Usulü | Türkçe | 4 | 
| 34 | 2020-2021 | Toplumsal Duyarlık Projesi | Türkçe | 1 | 
| 35 | 2020-2021 | Hadis I | Türkçe | 4 | 
| 36 | 2020-2021 | Toplumsal Duyarlık Projesi | Türkçe | 3 | 
| 37 | 2021-2022 | Hadis I | Türkçe | 4 | 
| 38 | 2021-2022 | Toplumsal Duyarlık Projesi | Türkçe | 2 | 
| 39 | 2012-2013 | Hz. Muhammed'in Hadis ve Öğretileri | Türkçe | 2 | 
| 40 | 2013-2014 | Hz. Muhammed'in Hadis ve Öğretileri | Türkçe | 2 | 
| 41 | 2011-2012 | Hz. Muhammed'in Hadis ve Öğretileri | Türkçe | 2 | 
| 42 | 2013-2014 | Seçme Hadis Metinleri I | Türkçe | 2 | 
| 43 | 2012-2013 | Seçme Hadis Metinleri I | Türkçe | 2 | 
| 44 | 2011-2012 | Seçme Hadis Metinleri I | Türkçe | 2 | 
| 45 | 2013-2014 | Seçme Hadis Metinleri II | Türkçe | 2 | 
| 46 | 2012-2013 | Seçme Hadis Metinleri II | Türkçe | 2 | 
| 47 | 2011-2012 | Seçme Hadis Metinleri II | Türkçe | 2 | 
| 48 | 2013-2014 | Okul Deneyimi | Türkçe | 1 | 
| 49 | 2012-2013 | Okul Deneyimi | Türkçe | 1 | 
| 50 | 2013-2014 | Öğretmenlik Uygulaması | Türkçe | 2 | 
| 51 | 2012-2013 | Öğretmenlik Uygulaması | Türkçe | 2 | 
| 52 | 2023-2024 | İLT106 Hadis I | Türkçe | 4 | 
| 53 | 2023-2024 | İPF 422 Öğretmenlik Uygulaması | Türkçe | 2 | 
| 54 | 2023-2024 | TDP 102 Toplumsal Duyarlık Projesi | Türkçe | 3 | 
| 55 | 2024-2025 | İLT105 Hadis Tarihi ve Usulü | Türkçe | 4 | 
| 56 | 2024-2025 | İPF421 Öğretmenlik Uygulaması I | Türkçe | 5 | 
| 57 | 2024-2025 | İLT106 Hadis I | Türkçe | 4 | 
| 58 | 2024-2025 | İPF 422 Öğretmenlik Uygulaması II | Türkçe | 2 | 
| Durum | Tez Adı | Hazırlayan | Kaynak | Yıl | |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Devam Ediyor | 16-20. YY. İstanbul Kadı Sicillerinde Hadis | MUHAMMED TALHA KILIÇ | TezMerkezi | 2024 | 
| 2 | Devam Ediyor | Çalışma Hayatıyla İlgili Nebevi Öğretilerin Güncel Değeri | FATİH GÜRBÜZCAN | TezMerkezi | 2024 | 
| 3 | Tamamlandı | Kütüb-i sitte'de mevzu hadisler: Ebu Davud ve İbn Mâce örneği | KHALID AHMED SALEH SALEH | TezMerkezi | 2021 | 
| Durum | Tez Adı | Hazırlayan | Kaynak | Yıl | |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tamamlandı | Hanefi mezhebinin Cuma hutbesi hakkındaki görüşleri ve görüşlerinde delil almış oldukları hadislerin tespiti | ZİYAEDDİN OĞUZ | TezMerkezi | 2024 | 
| 2 | Tamamlandı | 2019-2020 yılları arasında cuma hutbelerinde kullanılan hadislerin değerlendirilmesi | EMİNE ŞEFİKA ÖZEN | TezMerkezi | 2022 | 
| 3 | Tamamlandı | "Erkeklere Kadınlardan Daha Zararlı Bir Fitne Bırakmadım" hadisinin tahrîci, tenkîdi ve değerlendirilmesi | BÜŞRA BÜYÜKDOLU | TezMerkezi | 2022 | 
| 4 | Tamamlandı | Diyanet İşleri Başkanlığının yayımladığı hutbelerde yer alan hadislerin tahric ve değerlendirilmesi (2015-2018 yılları) | FEVZİYE İNCEDAL | TezMerkezi | 2022 | 
| 5 | Tamamlandı | Şanlıurfa merkez ilçelerdeki mimari eserlerde kullanılan hadislerin değerlendirilmesi | ZELİHA BEYZA TAŞ | TezMerkezi | 2021 | 
| 6 | Tamamlandı | Kur'an kursu öğreticilerinin hadis bilgilerinin düzeyi: Gaziantep örneği | ELİF KOCABAŞ | TezMerkezi | 2020 | 
| 7 | Tamamlandı | İmam Râfiî'nin Şerhu'l-Müsned adlı eserindeki şerh metodu | FARUK SASUNLU | TezMerkezi | 2020 | 
| 8 | Tamamlandı | Umûmü'l- Belvâ ile reddedilen rivayetlerin hadis usulü açısından değeri | MUSTAFA ÜLKÜ | TezMerkezi | 2019 | 
| 9 | Tamamlandı | Oruçlu hakkındaki kütüb-i sitte rivayetlerinin değerlendirilmesi | MERYEM TÜTÜNCÜLER | TezMerkezi | 2019 | 
| 10 | Tamamlandı | Hadis fihrist ilmi ve Ahmed B. Tâhâzâde'nin Buhârî fihristi'nin tenkitli neşri ve tahkiki | AHMAD SAMIH CHAHROUR | TezMerkezi | 2018 |