
						GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
GAZİANTEP EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ
					
| 1 | Intensive English Programs in Türkiye: Policy, Pedagogy, and Administration 
Yazar(lar): CİNKARA EMRAH 	 | 
|---|---|
| 2 | e-FLIP: Facilitating e-Learning for an Inclusive Pedagogy 
Bölüm Adı: Background to Flip Teaching | 
| 3 | E-FLIP: Facilitating e-Learning for an Inclusive Pedagogy 
Bölüm Adı: Journey to e-FLIP | 
| 4 | E-FLIP: Facilitating e-Learning for an Inclusive Pedagogy 
Bölüm Adı: e-FLIP Learning | 
| 5 | E-FLIP: Facilitating e-Learning for an Inclusive Pedagogy 
Bölüm Adı: Digital Tools for e-FLIP | 
| 6 | Sustainability Based Approaches in Social Sciences 
Bölüm Adı: An Analysis of a Facebook Mentoring Group as A Professional Development Tool For EFL Teachers | 
| 7 | Transnational Research in English Language Teaching: Critical Practices and Identities 
Bölüm Adı: Syrian Immigrants as Transnational TESOL Practitioners in Turkey | 
| 8 | The New Normal of Online Language Education 
Bölüm Adı: EFL TEACHER EXPERIENCES IN AN INSTITUTION-WIDE ONLINE TEACHING ENVIRONMENT AT TERTIARY LEVEL INTENSIVE ENGLISH PROGRAMS | 
| 9 | EGİTİMDE METAVERSE: Kuram ve Uygulamalar 
Bölüm Adı: TÜM EVRENLERİN ÖTESİNDE SANAL BİR EVREN: METAVERSE | 
| 10 | Yükseköğretimde Kalite ve Akreditasyon Çalışmaları 2021 
Bölüm Adı: Yabancı Diller Yüksekokullarında Kalite Güvence Ve Akreditasyon | 
| 11 | Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Dil Politikası 
Bölüm Adı: Yabancılara Türkçe Öğretiminde Dil Becerilerin Değerlendirilmesi | 
| 12 | TÜRKÇENİN
YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ
DIL POLITIKASI-KÜLTÜR-YÖNTEM-TEKNOLOJI 
Yazar(lar): KÖKSAL DİNÇAY, ULUM ÖMER GÖKHAN, KANA FATİH, FİŞEKCİOĞLU ASLI, KÖKSAL ÇAKIR YASEMİN, DURUK EDA, ELKIRAN YUSUF METE, AYDIN GÜLNUR, CİNKARA EMRAH, YÜKSEL MUHAMMED EMİN, İNAL SEVİM, KAZAZOĞLU SEMİN, TÜRKMEN BÜŞRA GÖKÇE, TUNABOYLU OYA, BULGAN GAMZE, AVCI 	 | 
| 13 | Fârâbi Anısına Türkiye ve Türk Dünyasi Araştırmaları-II 
Bölüm Adı: A Qualitative Evaluation of the British Council’s Higher Education English Access Program (Heeap) in Gaziantep, Turkey | 
| 14 | Farklı Yönleriyle Yabancı Dil Öğretimi 
Bölüm Adı: Dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme | 
| 15 | Assessment in Language Teaching 
Bölüm Adı: Assessing Grammar and Vocabulary | 
| 16 | Yabancı Dil Öğretimine Genel Bir Bakış 
Bölüm Adı: Yabancı Dil Eğitiminde Kültürün Rolü | 
| 17 | Developing Online Language Teaching Research Based Pedagogies and Reflective Practices 
Bölüm Adı: Using DOTS Materials for Professional Development of English Teachers in Turkey: Teachers' Views | 
| 18 | Self Efficacy in Foreign Language Learning  A Comprehensive Study at Higher Education Preparatory Level 
Yazar(lar): CİNKARA EMRAH 	 | 
| 1 | Unearthing the Traces of CEFR’s Mediation in EFL Textbook 
 KURT HAVVA ÇİĞDEM,CİNKARA EMRAH 
  | 
|---|---|
| 2 | Reflective practice in educational research: A bibliometric
analysis of 1991–2023 
 CİNKARA EMRAH,DERİNALP PELİN 
  | 
| 3 | Mixed-meta method concerning the effect of blended learning practices on students’ academic achievement in higher education Settings 
 BİNGÖLBALI ABDULLAH,ASLAN AYDIN,BATDI VELİ,CİNKARA EMRAH 
  | 
| 4 | The evaluation of EMI in preparing medical and dental students for specialty exams 
 CİNKARA EMRAH,YÜKSEL MUHAMMED EMİN 
  | 
| 5 | Navigating higher education in conflict zones: the role of professional capital and community engagement in northern Syria 
 CİNKARA EMRAH 
  | 
| 6 | Perceived impact of English medium instruction on transnational graduates in Türkiye: Insights from a mixed-methods study 
 CİNKARA EMRAH,YÜKSEL MUHAMMED EMİN 
  | 
| 7 | The Effect of Reflective Thinking Based Practices on Retention Scores: A Mixed-Meta Method 
 CİNKARA EMRAH,SALMA CİHAN,BATDI VELİ 
  | 
| 8 | EFL Teachers’ Perspectives on the English Textbooks of the Adopted Self-Learning Program in Northern Syria 
 ALNAJJAR Alaa Eddin,CİNKARA EMRAH 
  | 
| 9 | Professionalism and Professional Learning Situations of English Language Teachers in Turkey 
 MEŞE NAFİYE NUR, BAGÇECİ BİRSEN, CİNKARA EMRAH 
  | 
| 10 | Effectiveness of layered curriculum: A mixed-meta research synthesis 
 DOĞAN YUNUS, BATDI VELİ, CİNKARA EMRAH, SOĞANCI SAADET 
  | 
| 11 | Using Songs in Teaching Pronunciation to Young EFL Learners 
 SALDIRANER GİZEM MERİÇ, CİNKARA EMRAH 
  | 
| 12 | Quiz Study as a Professional Development Activity for Tertiary-level EFL Test Writers 
 CİNKARA EMRAH 
  | 
| 13 | Critical incidents in pre-service EFL teachers’ identity construction process 
 KILIÇ MEHMET,CİNKARA EMRAH 
  | 
| 14 | Effects of writing portfolio assessment at tertiary level intensive English program: An action research 
 CİNKARA EMRAH,AU HONG YU CONNIE 
  | 
| 15 | Coursebook Dependency in Secondary and Tertiary-Level EFL Teachers 
 ÖZEN TOSUN ÖZLEM,CİNKARA EMRAH 
  | 
| 16 | EFL Students’ and Teachers’ Attitudes Towards Written Feedback in Writing Classes: A Case of Iraqi High-Schools 
 CİNKARA EMRAH,Galaly Fatih Jamal 
  | 
| 17 | The Impact of the Topic Familiarity on EFL Students’ Speaking Scores 
 EKLER TÜLİN,CİNKARA EMRAH 
  | 
| 18 | The Role of L1 Script Direction on Picture Layout of L2 English Reading Texts 
 CİNKARA EMRAH,KILIÇ MEHMET 
  | 
| 19 | The Impact of Language Learning on Internally Displaced and Refugee Resilience 
 Ameen Raid Faiq,CİNKARA EMRAH 
  | 
| 20 | Analysis of EFL Teachers’ Use of Digital Components: Evidence from Self-Report and Classroom Observation 
 CİNKARA EMRAH 
  | 
| 21 | Üniversite İngilizce Hazırlık Sınıfında Küçük Ölçekli Bir Sınav için Görünüş Geçerliği Çalışması 
 CİNKARA EMRAH,ÖZEN TOSUN ÖZLEM 
  | 
| 22 | The Relationship between Learner Motivation and Vocabulary Size: The Case of Iraqi EFL Classrooms 
 ALBODAKH Mohammed,CİNKARA EMRAH 
  | 
| 23 | The role of L    Turkish and English learning in resilience: A case of Syrian students at Gaziantep University 
 CİNKARA EMRAH 
  | 
| 24 | The Use of L1 in English as a Foreign Language Classes: Insights from Iraqi Tertiary Level Students 
 Galali Atta,CİNKARA EMRAH 
  | 
| 25 | Content Analysis of a Facebook Group as a Form of Mentoring for EFL Teachers 
 CİNKARA EMRAH,YALÇIN ARSLAN FADİME 
  | 
| 26 | How to teach pronunciation 
 CİNKARA EMRAH 
  | 
| 27 | Examining EFL Teacher Candidates  Conceptions of English Language Teachers through Metaphors 
 YALÇIN ARSLAN FADİME,CİNKARA EMRAH 
  | 
| 28 | An Ethnographic Investigation of Activity Modifications in EFL Classrooms 
 CİNKARA EMRAH 
  | 
| 29 | Reflective practice and foreign language classroom anxiety  video stimulated recall at work 
 CİNKARA EMRAH 
  | 
| 30 | İngilizce Öğretmenlerinin Mesleki Gelişim Faaliyeti Olarak Mentörlük  Bir Üniversite Hazırlık Programı Örneği   Mentoring as a Professional Development Activity for EFL Teachers  A Case of a Tertiary Level English Preparatory Program 
 YALÇIN ARSLAN FADİME,CİNKARA EMRAH,BAGÇEÇİ BİRSEN,KERVANCIOĞLU FATMA ŞULE 
  | 
| 31 | Parallel Functioning Hypothesis to Explain Pronoun Resolution and Processing Load  Evidence from Eye tracking 
 CİNKARA EMRAH,CABAROĞLU NEŞE 
  | 
| 32 | The Relationship between English and Math Success   some Variables at Freshman Level 
 BAGÇEÇİ BİRSEN,KUTLAR EMİNE LALE,CİNKARA EMRAH 
  | 
| 33 | Learners  Attitudes Towards Online Language Learning  and Corresponding Success Rates 
 CİNKARA EMRAH,BAGÇEÇİ BİRSEN 
  | 
| 34 | İngilizce Hazırlık Eğitimi Alan İkinci Öğretim Öğrencilerinin Karşılaştıkları Problemler  Gaziantep Üniversitesi Örneği 
 BAGÇEÇİ BİRSEN,CİNKARA EMRAH 
  | 
| 35 | Self Efficacy in EFL  Difference among Proficiency Groups and Relationship with Success 
 TILFARLIOĞLU FATMA FİLİZ,CİNKARA EMRAH 
  | 
| 1 | Fostering inclusion and effective learning through culturally responsive teaching 
 MANEA GÜLTEKİN MIRELA CRISTINA, CİNKARA EMRAH 
  | 
|---|---|
| 2 | Emergence of the e-FLIP Education Model 
 CİNKARA EMRAH, ÖZYURT MELİKE, ÖZMANTAR MEHMET FATİH, BARDAKÇI MEHMET 
  | 
| 3 | Instructors’ Attitudes towards the Mass Migration to Emergency Online Teaching 
 EVİŞEN NİLÜFER, TORUN YELİZ, CİNKARA EMRAH 
  | 
| 4 | An Investigation Of Subordinate Lexical Items In High School Level EFL Classes In Turkey 
 CİNKARA EMRAH,ceylan erdoğan 
  | 
| 5 | A Qualitative Evaluation of the British Council’s Higher Education English Access Program (HEEAP) in Gaziantep, Turkey 
 EVİŞEN NİLÜFER,CİNKARA EMRAH 
  | 
| 6 | The Relationship between Personality and EFL teachers’ professionalism 
 BARDAKÇI MEHMET,KILIÇ MEHMET,CİNKARA EMRAH 
  | 
| 7 | EFL Teachers’ Use of Facebook Groups as A Form of Informal E-Mentoring Tool 
 CİNKARA EMRAH,CEYLAN ERDOĞAN 
  | 
| 8 | Critical Incidents in ELT Teacher Identity Construction 
 KILIÇ MEHMET,CİNKARA EMRAH 
  | 
| 9 | Boredom, boredom coping strategies and achievement in ELT classes 
 BARDAKÇI MEHMET,CİNKARA EMRAH 
  | 
| 10 | Intensive EFL Students’ Perceptions of Academic Ethics: A Sample Of Gaziantep University 
 CİNKARA EMRAH,GENÇER MUSTAFA GANİ 
  | 
| 11 | An Investigation about the Concurrent Validity between the Proficiency Exam of Gaziantep University School Of Foreign Languages and the International BTCE Exam 
 CİNKARA EMRAH,GÜRBÜZ AKIN,EVİŞEN NİLÜFER 
  | 
| 12 | An Investigation about the Concurrent Validity between the Proficiency Exam of Gaziantep University School of Foreign Languages and the International BTCE Exam 
 CİNKARA EMRAH, GÜRBÜZ AKIN, EVİŞEN NİLÜFER 
  | 
| 13 | Participant Reflections on the Accreditation Process of a Tertiary Level Intensive Language Program 
 CİNKARA EMRAH,EVİŞEN NİLÜFER,GÜRBÜZ AKIN 
  | 
| 14 | EFL teachers’ views and actual uses of digital components of coursebook packages 
 CİNKARA EMRAH,BARDAKÇI MEHMET 
  | 
| 15 | Two aspects of vocabulary knowledge: Breadth and depth 
 BARDAKÇI MEHMET,CİNKARA EMRAH 
  | 
| 16 | An investigation into foreign language self-efficacy  in pre-service classroom teachers taking TEYL course 
 BARDAKÇI MEHMET,CİNKARA EMRAH,KILIÇ MEHMET,YALÇIN ARSLAN FADİME 
  | 
| 17 | Have you understood? _ Yeees. (actually not.) 
 BARDAKÇI MEHMET,CİNKARA EMRAH 
  | 
| 18 | A New Tool to Investigate Affective Pathway of Learners: Stimulated Recall and Anxiety 
 CİNKARA EMRAH,BARDAKÇI MEHMET 
  | 
| 19 | The Relationship Between Learner Motivation and Vocabulary Size: The Case of IraqinEFL Classrooms 
 CİNKARA EMRAH,Albodakh Mohammed 
  | 
| 20 | English as a Foreign Language Teachers’ Course Book Dependency 
 CİNKARA EMRAH,ÖZEN TOSUN ÖZLEM 
  | 
| 21 | Pre-Service EFL Teachers’ Perceptions of Being a Language Teacher 
 YALÇIN ARSLAN FADİME,CİNKARA EMRAH,BARDAKÇI MEHMET 
  | 
| 22 | A needs analysis of Syrian refugee students at Gaziantep University 
 CİNKARA EMRAH 
  | 
| 23 | Perceptions and Actual Behaviors on Self Access Language Learning Center 
 GÜRBÜZ AKIN,CİNKARA EMRAH 
  | 
| 24 | The effect of motivated strategies for learning and computer self efficacy on the use of a self access center 
 KILIÇ MEHMET,CİNKARA EMRAH 
  | 
| 25 | Reference Resolution in EFL Learners 
 CİNKARA EMRAH 
  | 
| 26 | Critical Pedagogical Views of Pre service and In service ESL Teachers 
 CİNKARA EMRAH 
  | 
| 27 | An Investigation of EFL Teachers  Activity Modifications  Types and Variability 
 CİNKARA EMRAH 
  | 
| 28 | The Effect of L1 Script Direction on Illustration Layout of L2 English Reading Texts 
 CİNKARA EMRAH 
  | 
| 29 | Learners Attitudes Towards Towards Online Language Learning And Achievement 
 BAGÇEÇİ BİRSEN,CİNKARA EMRAH 
  | 
| 30 | Task modifications in University Level Preparatory Class of EFL 
 CİNKARA EMRAH 
  | 
| 31 | Türkçede Zamir Çözümlemesi ve Uygunluk 
 TILFARLIOĞLU FATMA FİLİZ,CİNKARA EMRAH 
  | 
| 32 | Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Sorunlarına Bir Bakiş 
 BAGÇEÇİ BİRSEN,CİNKARA EMRAH 
  | 
| 33 | The Relationship between English and Math Success at Freshmen Level 
 CİNKARA EMRAH,BAGÇEÇİ BİRSEN 
  | 
| 34 | Sources of self efficacy in foreign language 
 TILFARLIOĞLU FATMA FİLİZ,CİNKARA EMRAH 
  | 
| 1 | Facilitating e-Learning for an Inclusive Pedagogy: e-FLIP (2021-1-SK01-KA220-VET-000034712) 
 7 ülkeden eğitim kurumları ile yürütülen projenin amacı, öğretmenlerin tekno-pedagojik yeterliklerini geliştirmekle birlikte uzaktan eğitimin dinamiklerine uygun bir öğretim modeli geliştirirek bu modelle uyumlu öğretmen eğitim modülü ve dijital plat 
 | 
|---|---|
| 2 | Facilitating e-Learning for an Inclusive Pedagogy: e-FLIP 
  
 | 
| 3 | Yabancı Diller Yüksekokulu Yeterlik Sınavı Eş-güdüm Geçerlik Çalışması 
 Yabancı dil eğitiminde ölçme ve değerlendirme 
 | 
| 4 | (2237-A): Öğrenme-Öğretme Süreçlerinde WEB 2 Araçlarının Kullanımı 
 Lisansüstü öğrenimdeki öğretmenlerin, WEB 2 araçlarına yönelik teknopedagojik yeterliliklerini artırmayı, eğitim teknolojilerinin öğrenme-öğretme süreçlerinde etkin bir şekilde kullanımına katkı sağlamayı hedefleyen bilimsel etkinlik projesi. 
 | 
| 5 | Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Dijital Araçlarla Desteklenen STEAM Uygulamaları 
 Özel yetenekli öğrencilerin öğretmenlerinin STEAM eğitimini dijital araçlarla uygulama becerilerini geliştirmektir. 
 | 
| 6 | Hikayelerle desteklenmiş yabancı dil eğitiminde dijital araçların 3 aşamada kullanımı: Hikaye oluşturma, hikaye yazma, ve hikaye anlatma 
 Yabancı Dil Eğitimi 
 | 
| 7 | Ana Dil Metin Yönünün İkinci Dil Olarak İngilizce Öğreniminde Okuma Becerisine Etkisinin İncelenmesi 
 Yabancı Dil Eğitimi 
 | 
| 8 | Promoting Social Cohesion in Higher Education 
 Yüksek öğretimde sosyal içermenin desteklenmesi 
 | 
| 9 | Öğrenme - Öğretme Süreçlerinde WEB 2 Araçlarının Kullanımı 
 Öğretim Teknolojilerin Öğrenme Öğretme süreçlerine entegrasyonu 
 | 
| 10 | Yabanci Dil Eğitimindeki Kişisel Yetkinlik Beklentisinin Ve Kaynaklarinin Belirlenmesi 
 Yabanci Dil Eğitimi 
 | 
| 1 | The Open University 
 Araştırmacı 
 | 
|---|---|
| 2 | Cevdetiye İÖO 
 Öğretmen 
 | 
| 1 | E-FLIP Facilitating e-Learning for an Inclusive Pedagogy 
       Yazar Adı: ÖZYURT MELİKE, CİNKARA EMRAH, BARDAKÇI MEHMET, ÖZMANTAR MEHMET FATİH 
 , Yayın Yeri: PEGEMA 
 | 
|---|---|
| 2 | e-FLIP Facilitating e-Learning for an Inclusive Pedagogy 
       Yazar Adı: ÖZYURT MELİKE, CİNKARA EMRAH, BARDAKÇI MEHMET, ÖZMANTAR MEHMET FATİH 
 , Yayın Yeri: Pegem Akademi 
 | 
| Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2015-2016 | İngilizce Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme | İngilizce | 3 | 
| 2 | 2016-2017 | MATERIALS EVALUATION AND DEVELOPMENT IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING | İngilizce | 3 | 
| 3 | 2016-2017 | İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | İngilizce | 3 | 
| 4 | 2017-2018 | Research Methods in ELT | İngilizce | 3 | 
| 5 | 2023-2024 | Research Methods and Scientific Ethics | İngilizce | 3 | 
| 6 | 2022-2023 | Research Methods and Scientific Ethics | İngilizce | 3 | 
| 7 | 2021-2022 | Research Methods and Scientific Ethics | İngilizce | 3 | 
| 8 | 2020-2021 | Research Methods and Scientific Ethics | İngilizce | 3 | 
| 9 | 2019-2020 | Research Methods and Scientific Ethics | İngilizce | 3 | 
| 10 | 2018-2019 | Research Methods and Scientific Ethics | İngilizce | 3 | 
| 11 | 2022-2023 | English Language Testing | İngilizce | 3 | 
| 12 | 2021-2022 | English Language Testing | İngilizce | 3 | 
| 13 | 2019-2020 | English Language Testing | İngilizce | 3 | 
| 14 | 2020-2021 | English Language Testing | İngilizce | 3 | 
| 15 | 2018-2019 | English Language Testing | İngilizce | 3 | 
| Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2015-2016 | Dilbilim I | İngilizce | 3 | 
| 2 | 2015-2016 | Dinleme ve Sesletim I | İngilizce | 3 | 
| 3 | 2015-2016 | Drama | İngilizce | 3 | 
| 4 | 2015-2016 | Dinleme ve Sesletim II | İngilizce | 3 | 
| 5 | 2015-2016 | Girişimcilik | Türkçe | 2 | 
| 6 | 2015-2016 | Dilbilim II | İngilizce | 3 | 
| 7 | 2015-2016 | Tur-Eng Translation | İngilizce | 3 | 
| 8 | 2015-2016 | Methodology I | İngilizce | 3 | 
| 9 | 2015-2016 | İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | İngilizce | 3 | 
| 10 | 2016-2017 | DİNLEME VE SESLETİM I | İngilizce | 3 | 
| 11 | 2016-2017 | ELT METODOLOGY II | İngilizce | 3 | 
| 12 | 2016-2017 | LITERATURE AND LANGAUGE TEACHING | İngilizce | 3 | 
| 13 | 2016-2017 | CURRENT ISSUES IN LANGUAGE TEACHING | İngilizce | 3 | 
| 14 | 2016-2017 | DİNLEME VE SESLETİM II | İngilizce | 3 | 
| 15 | 2016-2017 | TUR-ENG TRANSLATION | İngilizce | 3 | 
| 16 | 2016-2017 | English Language Testing and Evaluation | İngilizce | 3 | 
| 17 | 2017-2018 | Teaching English to Young Learners | İngilizce | 3 | 
| 18 | 2017-2018 | Approaches to ELT I | İngilizce | 3 | 
| 19 | 2023-2024 | Sınıf içi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | İngilizce | 3 | 
| 20 | 2022-2023 | Sınıf içi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | İngilizce | 3 | 
| 21 | 2021-2022 | Sınıf içi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | İngilizce | 3 | 
| 22 | 2020-2021 | Sınıf içi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | İngilizce | 3 | 
| 23 | 2019-2020 | Sınıf içi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | İngilizce | 3 | 
| 24 | 2023-2024 | Kariyer Planlama ve Geliştirme Perşembe | İngilizce | 2 | 
| 25 | 2022-2023 | Kariyer Planlama ve Geliştirme Perşembe | İngilizce | 2 | 
| 26 | 2022-2023 | English Language Testing and Evaluation | İngilizce | 3 | 
| 27 | 2021-2022 | English Language Testing and Evaluation | İngilizce | 3 | 
| 28 | 2020-2021 | English Language Testing and Evaluation | İngilizce | 3 | 
| 29 | 2019-2020 | English Language Testing and Evaluation | İngilizce | 3 | 
| Durum | Tez Adı | Hazırlayan | Kaynak | Yıl | |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tamamlandı | İngilizce öğretmenlerinin profesyonelleşme düzeyleri ile mesleki öğrenmeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi: Bir karma yöntem araştırması | NAFİYE NUR MEŞE | TezMerkezi | 2024 | 
| Durum | Tez Adı | Hazırlayan | Kaynak | Yıl | |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tamamlandı | Investigating the mediative role of engagement in the relationship between motivation and language student's achievement in AR- based EFL classes | ESRA ÖZENÇ | TezMerkezi | 2025 | 
| 2 | Tamamlandı | The effect of augmented reality based mobile applications on primary school students' foreign language class anxiety | ERVA YILDIZ | TezMerkezi | 2025 | 
| 3 | Tamamlandı | The implementation of video case teaching method in pre-service ELT teacher development program | CENNET RUMEYSA GÜNDÜZ | TezMerkezi | 2024 | 
| 4 | Tamamlandı | The relationship between foreign language enjoyment, self-efficacy and achievement | FİRDEVS ÇİNKILINÇ ÖZKILIÇ | TezMerkezi | 2024 | 
| 5 | Tamamlandı | A bibliometric analysis of research into english medium instruction | SELVİNAZ TÜRKTEKİN | TezMerkezi | 2024 | 
| 6 | Tamamlandı | Teachers' views on ChatGPT-generated lesson plan in 7th grade English course | ÖZLEM MUKADDES ALSAN | TezMerkezi | 2024 | 
| 7 | Tamamlandı | The impact of group work on social and emotional learning in EFL classrooms: An experimental study | İLKAY CEYRAN | TezMerkezi | 2024 | 
| 8 | Tamamlandı | Investigating boredom and boredom coping strategies in Turkish EFL context | HACER YAZGAN | TezMerkezi | 2023 | 
| 9 | Tamamlandı | Mediation in ELT curriculum: A comparative analysis of the 4th grade ELT textbook and the CEFR in Turkey | HAVVA ÇİĞDEM KURT | TezMerkezi | 2022 | 
| 10 | Tamamlandı | Investigating the standards and procedures in the recruitment of testing office members in English preparatory programs at universities in Turkey | AYLİN AY | TezMerkezi | 2022 | 
| 11 | Tamamlandı | EFL teachers' perspectives on the English textbooks of the adopted self learning program in Northern Syria | ALAA EDDIN ALNAJJAR | TezMerkezi | 2021 | 
| 12 | Tamamlandı | An analysis of a Facebook mentoring group as a professional development tool for EFL teachers | CEYLAN ERDOĞAN | TezMerkezi | 2021 | 
| 13 | Tamamlandı | Relationship between coursebook dependency and self-efficacy in Turkish EFL teachers | ÖMER ÇELİKOĞLU | TezMerkezi | 2021 | 
| 14 | Tamamlandı | Textbook dependency and teacher autonomy in EFL classes | MERVE BİZMİYE | TezMerkezi | 2020 | 
| 15 | Tamamlandı | Effects of song-based lessons on English learning motivation and attitudes toward the English language and foreign culture: A case of 12th grade foreign language students in Turkey | MUHAMMED EMİN YÜKSEL | TezMerkezi | 2020 | 
| 16 | Tamamlandı | A language learning needs analysis for Syrian EFL learners in Gaziantep city | MOHAMAD MOJAHED HEREH | TezMerkezi | 2020 | 
| 17 | Tamamlandı | The effect of songs on pronunciation of young EFL learners | GİZEM SALDIRANER | TezMerkezi | 2020 | 
| 18 | Tamamlandı | Iraqi high-school efl students' and teachers' attitudes towards written feedback in writing classes: A case of Suleymaniyah and Erbil | FATİH JAMAL GALALY | TezMerkezi | 2017 | 
| 19 | Tamamlandı | The impact of english learning on idp and refugee adolescent resilience in Iraq: a sample of Duhok | RAID FAİQ AMEEN | TezMerkezi | 2017 | 
| 20 | Tamamlandı | Learners' attitudes towards the use of L1 in English classes: A sample of Salahaddin University | ATTAA LATEEF GALALI | TezMerkezi | 2017 | 
| 21 | Tamamlandı | English as a foreign language teachers' coursebook dependency | ÖZLEM ÖZEN TOSUN | TezMerkezi | 2017 | 
| 22 | Tamamlandı | The relationship between learner motivation and vocabulary size: The case of Iraqi efl classrooms | MOHAMMED AL BODAKH | TezMerkezi | 2017 | 
| 1 | ICT in language classes: Use of blogs in language classes 
 Blog tanıtımı,Blog siteleri,Blog kurulumu,Blogların dil eğitimi amacıyla kullanımlası,Örnek uygulamalar,Kendi bloglarının oluşturulması 
 | 
|---|
| 1 | Dil Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği Üye 2018 | 
|---|