GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
GAZİANTEP EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BİLİMLERİ
1 |
Diversity in Environmental Education Research
Yayın Yeri: Sense Publisher, Rotterdam, The Netherlands
|
---|
1 |
Ortaokul Öğrencilerinin Yeşil Mühendislik STEM Etkinlikleri İle İlgili Görüşleri
PEKBAY CANAY,SAKA YAVUZ,KAPTAN FİTNAT
|
---|---|
2 |
Relationships between Turkish Eighth-Grade Students’ Oral Reading Efficacy, Reading Comprehension and Achievement Scores on a High-Stakes Achievement Test
YILDIZ MUSTAFA,KANIK UYSAL PINAR,BİLGE HUZEYFE,Wolter Alissa Patricia,SAKA YAVUZ,YILDIRIM KASIM,Rasinski Timothy
|
3 |
Exploring the interaction between Science teachers’ self-efficacy beliefs and pedagogical discontentment: An attempt to understand why science education reform fails
SAKA YAVUZ,NESRİN KEKLİKCİ
|
4 |
Examining features of how professional development and enactment of educative curricula influences elementary science teacher learning
GRANGER ELLEN,BEVİS TODD,SOUTHERLAND SHERRY,SAKA YAVUZ,KE FENGFENG
|
5 |
ÇALIŞANLARIN EĞİTİM İHTİYAÇLARINI KARŞILAMAYA YÖNELİK LİSANSÜSTÜ EĞİTİM MODELİ MESLEKİ BİLİM UZMANLIĞI
SAKA YAVUZ
|
6 |
Analysis of Turkish Prospective Science Teachers Perceptions on Technology in Education
KÖKSAL MUSTAFA SERDAR,YAMAN SÜLEYMAN,SAKA YAVUZ
|
7 |
Essential Aspects of Science Teacher Professional Development
SOUTHERLAND SHERRY A,GRANGER ELLEN M,HUGHES ROXANNE,ENDERLE PATRICK,KE FENGFENG,ROSELER KATRINA,SAKA YAVUZ,TEKKUMRUKISA MIRAY
|
8 |
Examining the Influence of RETs on Science Teachers Beliefs andPractice
ENDERLE PATRICK,DENTZAU MICHAEL,ROSELER KATRINA,SOUTHERLAND SHERRY A,GRANGER ELLEN,HUGHES ROXANNE,GOLDEN BARRY,SAKA YAVUZ
|
9 |
Who are the Science Teachers that Seek Professional Development in Research Experience for Teachers RET s Implications for Teacher Professional Development
SAKA YAVUZ
|
10 |
Understanding the Induction of a Science Teacher The Interaction of Identity and Context
SAKA YAVUZ,SOUTHERLAND SHERRY A,KITTLESON JULIE,HUTNER TODD
|
11 |
Yapılandırılmış laboratuvar uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin bilimsel araştırma görüşleri üzerine etkisi
SAKA YAVUZ,YAMAN SÜLEYMAN,TUNÇ ŞAHİN CANAN,PEKBAY CANAY,GERÇEK ZÜHAL
|
12 |
The Influence of RET s on Elementary and Secondary Grade Teachers Views of Scientific Inquiry
BAHBAH SIBEL,GOLDEN BERRY W,ROSELER KATRINA,ENDERLE PATRICK,SAKA YAVUZ,SOUTHERLAND SHERRY A
|
13 |
Türkiye de fen eğitiminin genel bir değerlendirmesi
SAKA YAVUZ,YAMAN SÜLEYMAN
|
14 |
Bilimin doğasi öğretimine yönelik etkinlik örneği
PEKBAY CANAY, TUNÇ ŞAHİN CANAN, SAKA YAVUZ
|
15 |
Fen Öğretimine Yönelik Pedagojik Hoşnutsuzluk Düzeylerinin Değerlendirilmesi
ADIGÖZEL SERÇİN,SAKA YAVUZ,ÇOLAKOĞLU ÖZGÜR MURAT
|
16 |
The efficacy of student centered instruction in supporting science learning
GRANGER ELLEN M,BEVİS TODD H,SAKA YAVUZ,SOUTHERLAND SHERRY A,SAMPSON VICTOR,TATE RICHARD L
|
17 |
Ereğli Eğitim Fakültesi topluma hizmet uygulamaları dersinin kuramsal çerçevesi ve uygulama basamakları
YAMAN SÜLEYMAN,SAKA YAVUZ
|
18 |
Measuring One Aspect of Teachers Affective States Development of the Science Teachers Pedagogical Discontentment Scale
SOUTHERLAND SHERRY A,NADELSON LOUIS,SOWELL SCOT,SAKA YAVUZ,KAHVECİ MURAT,GRANGER ELLEN M
|
19 |
Üniversite Sıralama Sistemleri Kriterler ve Yapılan Eleştiriler
SAKA YAVUZ,YAMAN SÜLEYMAN
|
20 |
My job isn t to tell them what to think The Fear of Indoctrination and How it Shapes Education for Sustainable Development
QABLAN AHMAD,SOUTHERLAND SHERRY A,SAKA YAVUZ
|
21 |
Becoming a member of a school community while working toward science education reform Teacher induction from a CHAT perspective
SAKA YAVUZ,SOUTHERLAN SHERRY A,BROOKS JEFFREY S
|
22 |
Why are we doing this Preservice Science Teachers Interpretations of the Role of Open Inquiry in Understanding Teaching
QABLAN AHMAD,BALINSKY MARTIN,SAKA YAVUZ,CARUTHERS SARAH,KIM MIYOUNGOK,SOUTHERLAND SHERRY A
|
1 |
Dokuzuncu Sınıf Öğrencilerinin Enerji Konusuyla İlgili Bilgilerinin Epistemolojik Analizi - Epistemological Analysis of the 9th Grade Students’ Knowledge about Energy
Durmuş Sevda,SAKA YAVUZ
|
---|---|
2 |
Saka, Y. Öztanrıkulu, M. (2019). Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Derslerinde Kullandiklari Web Tabanli Yazilimlarin Kullanim Amaçlarinin Ve Etkinliğinin Incelenmesi.
Öztanrıkulu Mustafa,SAKA YAVUZ
|
3 |
Saka, Y. Mazlum, Ş. (2019). Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Mühendislik, Tasarim Ve Girişimcilik Becerileri Hakkindaki Görüş Ve Uygulamalari
Mazlum Şeyda,SAKA YAVUZ
|
4 |
Exploring the Alignment of Science Teachers’ Beliefs about Measurement and Evaluation and Its Practices According to the National Science Curriculum.
SAKA YAVUZ,Çetinkaya Feyza
|
5 |
Addressing Middle School Students’ Misconception about Classification of Animals throughCognitive Conflict
Erol Altay,AZAR ALİ,SAKA YAVUZ
|
6 |
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖZ YETERLİKLERİ İLE PEDAGOJİKHOŞNUTSUZLUKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
SAKA YAVUZ,NESRİN KEKLİKCİ
|
7 |
Fen Teknoloji Mühendislik ve Matematik FeTeMM Etkinliklerinin Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
PEKBAY CANAY,SAKA YAVUZ
|
8 |
Mapping the Influence of Research Experiences for Teachers Essential Features for Shaping Classroom Inquiry
SOUTHERLAND SHERRY A,GRANGER ELLEN M,DIXON PAT J,ENDERLE PATRICK,GOLDEN BARRY,ROSELER KATRINA,HUGHES ROXANNE,SAKA YAVUZ
|
9 |
Öğretmen adaylarının bilimin doğası algılarının doğrudan yansıtıcı bilimin doğası etkinliği yoluyla anlaşılması
PEKBAY CANAY,TUNÇ ŞAHİN CANAN,SAKA YAVUZ
|
10 |
Yapılandırılmış kimya deneylerinin öğrencilerin bilim hakkındaki görüşlerine etkisi
TUNÇ ŞAHİN CANAN,PEKBAY CANAY,GERÇEK ZÜHAL,SAKA YAVUZ,YAMAN SÜLEYMAN
|
11 |
Describing the Effects of Research Experiences for Teachers on Science Teachers Knowledge Beliefs and Practices
GOLDEN BARRY W,ENDERLE PATRICK,SAKA YAVUZ,SOUTHERLAND SHERRY A,UYSAL SIBEL
|
12 |
Large Scale Randomized Cluster Design Study of the Relative Effectiveness of Reform Based and Traditional Verification Curricula in Supporting Student Science Learning
GRANGER ELLEN M,BEVIS TODD H,SAKA YAVUZ,SOUTHERLAND SHERRY A
|
13 |
Comparing Reform Based and Traditional Curricula in a Large Scale Randomized Cluster Design Study TheInteraction between Curriculum and Teachers Knowledge and Beliefs
SAKA YAVUZ,GRANGER ELLEN M,BEVIS TODD H,SOUTHERLAND SHERRY A
|
14 |
School Culture Understanding the Interaction between School Culture and Beginning Science Teachers InductionExperiences
SAKA YAVUZ,SOUTHERLAND SHERRY A,GOLDEN BARRY W
|
15 |
How Research Experiences for Teachers RET S Effect Science Teachers Knowledge Beliefs and Practices
GOLDEN BARRY W,PATRICK ENDERLE,SAKA YAVUZ,BAHBAH SIBEL
|
16 |
Comparing the Efficacy of Reform Basedand Traditional Verification Curricula to SupportStudent Learning About Space Science
GRANGER ELLEN,BEVIS TODD H,SAKA YAVUZ,SOUTHERLAND SHERRY A
|
17 |
Enactment of reform in induction Changes in beginning science teachers self efficacy beliefs and pedagogical discontentment
SAKA YAVUZ,SOUTHERLAN SHERRY A,GOLDEN BARRY W
|
18 |
Emphasis Given to Climate Change inState Science Standards Are States Warming Up tothe Science
GOLDEN BARRY W,SAKA YAVUZ
|
19 |
Lesson Plans and Science Education Reform Is there a Connection
GOLDEN BARRY W,SAKA YAVUZ,ENDERLE PATRICK,SOUTHERLAND SHERRY A
|
20 |
Enactment of Reform in Induction Changesin Beginning Science Teachers Self EfficacyBeliefs and Pedagogical Discontentments
SAKA YAVUZ,SOUTHERLAND SHERRY A,GOLDEN BARRY W
|
21 |
Working to Describe Teacher Development What Happens as a Result of Research Experiencesfor Teachers
SOUTHERLAND SHERRY A,GOLDEN BARRY W,SAKA YAVUZ,PATRICIA DIXON,GRANGER ELLEN,ENDERLE PATRICK
|
22 |
Describing the Effects of Research Experiences for Teachers Attitudes and Beliefs Examining Science Teachers Self Efficacy Beliefs Beliefs of Reformed Science Teaching Attitudes and Pedagogical Discontentment
SAKA YAVUZ,SOUTHERLAND SHERRY A,GOLDEN BERRY W
|
23 |
Learning about Space Science Comparing the efficacy of reform based teaching with a traditional verifications approach
ELLEN M GRANGER,BEVIS TODD H,SAKA YAVUZ,SOUTHERLAND SHERRY A
|
24 |
School Culture Understanding the Interaction Between School Culture and Beginning Science Teachers Induction Experiences
SAKA YAVUZ,SOUTHERLAND SHERRY A,BROOKS JEFFREY S,GOLDEN BARRY W
|
25 |
After the Honeymoon What Can or Should Follow Up for Inquiry Professional Development Look Like
ENDERLE PATRICK,GOLDEN BARRY W,SAKA YAVUZ,SOUTHERLAND SHERRY A
|
26 |
Identities in a Community of Practice The Role ofBeginning Science Teachers Identities in Becoming a Memberof Their School Community and Implementing ScienceEducation Reform
SAKA YAVUZ,SOUTHERLAND SHERRY A
|
27 |
Interaction of School Context and Teacher Identity The Impact of School Administration and Other Community Members on Beginning Science Teachers
SAKA YAVUZ,SOUTHERLAND SHERRY
|
28 |
Investigating Science Teachers Perceptions of Inquiry The Impact of Participation in RETs on Such Notions
SAKA YAVUZ,SOUTHERLAND SHERRY A,GOLDEN BARRY W
|
29 |
Profiles in inquiry An insight into three RET participants views
GOLDEN BARRY W,SAKA YAVUZ,ENDERLE PATRICK,LOVE SHERELLE,HUGHES ROXANNE,LANTZ ANDREW,SOUTHERLAN SHERRY A
|
30 |
A finer grain understanding of teachers adoption of reforms Development of an instrument to assess science teachers pedagogical discontentment STPD
SHERRY A SOUTHERLAND,SOWELL SCOTT,KAHVECI MURAT,GRANGER ELLEN,SAKA YAVUZ
|
31 |
Working to measure the impact of professional development activities Offering an instrument to quantifyscience teachers pedagogical discontentment
SOUTHERLAND SHERRY A,SOWELL SCOTT,GRANGER ELLEN,KAHVECİ MURAT,SAKA YAVUZ
|
32 |
The Interaction of Personal and Contextual Factors during the Induction Shaping the Enactment ofScience Reform
SAKA YAVUZ,SOUTHERLAND SHERRY A
|
33 |
An eclectic way of teaching college level general chemistry course
SAKA YAVUZ
|
1 |
FEN TEKNOLOJİ MÜHENDİSLİK VE MATEMATİK FETEMM STEM ETKİNLİKLERİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
FETEM Etkinliklerinin farklı değişkenler açısından öğrenciler üzerine etkilerini araştırmak
|
---|---|
2 |
Research in RET s
Exploring the Effects of Teacher Research Experiences RET s on Classroom Inquiry This 5 year long 5 million research was supported by National Science Foundation NSF part of its Teacher Professional Continuum TPC Project http ret fsu
|
3 |
Kimyanın Yedi Rengi
Kimyanin günlük hayattaki uygulamaları yardımı ile ilköğretim seviyesindeki öğrencilere temel bilimsel süreç becerilerini kazandırmak ve bilimin doğası algılarını geliştirmek
|
4 |
PROFESSIONAL DEVELOPMENT APPROACHES FOR REFORM BASED CURRICULA
Professional Development Approaches For Reform Based Curricula This research was supported by a grant from the Florida Center for Research in Science Technology Engineering and Mathematics education FL DOE 371 96700 7SF01 371 96700 8SS0
|
1 |
MEB
Öğretmen
|
---|
1 |
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
|
---|---|
2 |
ELECTRONIC JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
|
3 |
International Journal of Educational Sciences
Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
|
4 |
Electronic Journal of Science Education
Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
|
5 |
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi
Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
|
6 |
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
|
7 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
|
8 |
Educational Sciences: Theory & Practice
Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
|
9 |
Science Education
Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
|
1 |
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ DERGİSİ
Yazar Adı: ÖZMEN HALUK,ŞAHİN ELVAN,YENİCE NİLGÜN,SAKA YAVUZ,AKAYGÜN SEVİL
, Yayın Yeri: Fen Bilimleri Araştırmaları Derneği
|
---|---|
2 |
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ DERGİSİ
Yazar Adı: ÖZMEN HALUK,SAKA YAVUZ,BÜLBÜL MUSTAFA ŞAHİN,AKAYGÜN SEVİL,YENİCE NİLGÜN
, Yayın Yeri: FEAD Derneği
|
3 |
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi
Yazar Adı: ÖZMEN HALUK,ŞAHİN ELVAN,AKAYGÜN SEVİL,SAKA YAVUZ,ÇELİK HARUN,YENİCE NİLGÜN
, Yayın Yeri: Fen Bilimleri Eğitimi Derneği
|
4 |
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi
Yazar Adı: ÖZMEN HALUK,ŞAHİN ELVAN,SAKA YAVUZ,AKAYGÜN SEVİL,YENİCE NİLGÜN,ÇELİK HARUN
, Yayın Yeri: Fen Eğitimi Araştırmaları Derneği-FEAD
|
5 |
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi
Yazar Adı: ÖZMEN HALUK,YENİCE NİLGÜN,SAKA YAVUZ,ŞAHİN ELVAN
, Yayın Yeri: FEAD
|
6 |
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi
Yazar Adı: ÖZMEN HALUK,ŞAHİN ELVAN,YENİCE NİLGÜN,SAKA YAVUZ,BÜLBÜL MUSTAFA ŞAHİN,AKAYGÜN SEVİL
, Yayın Yeri: FEAD
|
Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
---|---|---|---|---|
1 | 2011-2012 | Okul Yönetimi ve Kültürü | Türkçe | 3 |
Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
---|---|---|---|---|
1 | 2013-2014 | Özel Öğretim Yöntemleri I | Türkçe | 4 |
2 | 2012-2013 | Özel Öğretim Yöntemleri I | Türkçe | 4 |
3 | 2011-2012 | Özel Öğretim Yöntemleri I | Türkçe | 4 |
4 | 2011-2012 | Fen ve Tek Öğretimi I | Türkçe | 3 |
5 | 2011-2012 | Fen ve Teknoloji Programı ve Plan | Türkçe | 3 |
6 | 2013-2014 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Türkçe | 2 |
7 | 2012-2013 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Türkçe | 2 |
8 | 2011-2012 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Türkçe | 2 |
9 | 2011-2012 | Fen ve Tek. Öğretimi II | Türkçe | 3 |
10 | 2012-2013 | Çevre Eğitimi | Türkçe | 2 |
11 | 2013-2014 | Çevre Eğitimi | Türkçe | 2 |
12 | 2012-2013 | Fen ve Tek. Lab. Uyg. I | Türkçe | 2 |
13 | 2013-2014 | Araştırma Projesi I | Türkçe | 4 |
14 | 2012-2013 | Araştırma Projesi I | Türkçe | 4 |
15 | 2013-2014 | Araştırma Projesi II | Türkçe | 4 |
16 | 2012-2013 | Araştırma Projesi II | Türkçe | 4 |
17 | 2012-2013 | Çevre Bilimi | Türkçe | 3 |
Durum | Tez Adı | Hazırlayan | Kaynak | Yıl | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Tamamlandı | Araştırma-sorgulamaya Dayalı Yaklaşım ile İlkokul 2. Sınıf Öğrencilerinin Kazanım Odaklı Becerilerinin Geliştirilmesi: Bir Eylem Araştırması | EVRİM AKSOY | TezMerkezi | 2022 |
2 | Tamamlandı | Prof. Dr. Zeki Aslan'ın değerlendirmeleriyle Türkiye'de astronomi eğitimi | YEŞİM YAVUZ ÇİV | TezMerkezi | 2021 |
3 | Tamamlandı | Fen Lisesi 9. sınıf öğrencilerinin enerji kavramına ilişkin bilgilerinin Schommer'in epistemolojik inanç modeli ile ölçülmesi ve değerlendirilmesi | SEVDA DURMUŞ | TezMerkezi | 2021 |
4 | Tamamlandı | Fen bilgisi derslerinde kullanılan web tabanlı materyallerin kullanım amaçları ve etkinliğinin incelenmesi | MUSTAFA ÖZTANRIKULU | TezMerkezi | 2020 |
5 | Tamamlandı | Fen bilimleri öğretmenlerinin mühendislik, tasarım ve girişimcilik becerileri hakkındaki görüş ve uygulamaları | ŞEYDA MAZLUM | TezMerkezi | 2020 |
6 | Tamamlandı | Fen Bilimleri öğretmenlerinin öz yeterlikleri ile pedagojik hoşnutsuzlukları arasındaki ilişkinin incelenmesi | NESRİN KEKLİKCİ | TezMerkezi | 2019 |
7 | Tamamlandı | Fen Bilgisi öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme süreçlerine dair inançlarının ve uygulamalarının fen bilimleri öğretim programı açısından değerlendirilmesi | FEYZA ÖZTÜRK ÇETİNKAYA | TezMerkezi | 2019 |
8 | Tamamlandı | Fen bilimleri öğretmenlerinin araştırma sorgulamaya dayalı öğretim ile ilgili epistemolojik inançlarının ortaya konularak bu inançların sınıf içi uygulamalara etkisinin incelenmesi | SERHAT ORDU | TezMerkezi | 2019 |
9 | Tamamlandı | Fen ve teknoloji öğretimine yönelik pedagojik hoşnutsuzluk düzeylerinin değerlendirilmesi | SERÇİN ADIGÖZEL | TezMerkezi | 2012 |
1 |
American Educational Research Association (AERA)
Üye 2010 |
---|---|
2 |
National Association for Research in Science Teaching (NARST)
Üye 2009 |
3 |
The Southeastern Association for Science Teacher Education SASTE)
Üye 2003 |