
GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
NİZİP M.Y.O. PAZARLAMA VE REKLAMCILIK
1 |
Comparative Immigrant Education Policies and Practices
Bölüm Adı: Immigrant Education Policies and Practices in Sweden |
|---|---|
2 |
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar 2023-II
Bölüm Adı: Cebir Öğretimi |
3 |
Zihinden Problemler
Yazar(lar): Çelik Ahmet,KAPLAN ORHAN |
1 |
THE EFFECT OF DIGITAL TECHNOLOGY INTEGRATION ON STUDENTS’ CREATIVE THINKING SKILLS: PISA EVIDENCE USING PROPENSITY SCORE MATCHING
KAPLAN ORHAN,KARA MEVLÜT,KAÇAR TURAN
|
|---|---|
2 |
Does Algebra Curriculum Develop Cognitively Advanced Critical Minds? Comparative Analysis of Türkiye and the U.S. Mathematics Textbooks
KAPLAN ORHAN
|
3 |
THE EFFECT OF DIGITAL TECHNOLOGY INTEGRATION ON STUDENTS’ CREATIVE THINKING SKILLS: PISA EVIDENCE USING PROPENSITY SCORE MATCHING
KAPLAN ORHAN,KARA MEVLÜT,KAÇAR TURAN
|
4 |
Cross-Cultural Control-Value Mechanisms on the Detrimental Effect of Bullying on Mathematics Anxiety
KAPLAN ORHAN
|
5 |
Thematic Modeling of Preservice Mathematics Teachers’ Reflections on ChatGPT Use: Appraisals, Ethical Challenges and Aspirations
KAPLAN ORHAN
|
6 |
How social expectations affect eighth-grade students' math achievement: An investigation of motivational drivers
KAPLAN ORHAN, ADAMS Thomasenia Lott
|
7 |
Attitudes Towards STEAM, Critical Thinking Disposition and Decision-Making Skills: Mediation and Gender Moderation
AYDIN GÜRLER SÜMEYYE, KAPLAN ORHAN
|
8 |
Attitudes Towards STEAM, Critical Thinking Disposition and Decision-Making Skills: Mediation and Gender Moderation
AYDIN GÜRLER SÜMEYYE, KAPLAN ORHAN
|
9 |
Facing the influence of poverty on graduation rates in public high schools
BAYDU MEHMET MİRZE,KAPLAN ORHAN,BAYAR ADEM
|
1 |
The Effect of Bullying on Epistemic Emotions Using Propensity Score Matching: Examining Cross-National Differences
KAPLAN ORHAN,KAÇAR TURAN,ŞİMŞEK NİHAT
|
|---|---|
2 |
Ortaokul Matematik Ders Kitaplarında Cebir Öğrenme Alanındaki İlişkilendirmelerin Karşılaştırmalı Analizi: Cebirsel Kavramlar ve STEAM Disiplinleriyle İlişkilendirmeler
KAPLAN ORHAN
|
3 |
Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretiminde Ders İmecesi: Yansıtıcı
Düşünme Becerileri ve Gerekçelendirmede Eksiklikler
KAPLAN ORHAN
|
4 |
Examination of Primary School Students' Attitudes Towards STEAM in Terms of Some Variables
AYDIN GÜRLER SÜMEYYE, KAPLAN ORHAN
|
5 |
Examination of primary school students’ attitudes towards STEAM in terms of some variables.
AYDIN GÜRLER SÜMEYYE, KAPLAN ORHAN
|
6 |
Syrian immigrants’ integration and inclusion in Turkey’s educational context: educational policy, practice, issues and recommendations
KAPLAN ORHAN, ALAGÖZ BÜLENT
|
7 |
NCTM’s Voice in the Evolution of Assessment, Equity, and Feminism from 1920’s to the Present
Wagner Robert, Elliott Kristen M., KAPLAN ORHAN
|
8 |
Learning from the Past, Projecting the future: Social Justice from NCTM’s Lens
KAPLAN ORHAN,Adams Thomasenia Lott
|
9 |
The Development of Equity in Education through NCTM’s Lens
KAPLAN ORHAN
|
10 |
Factors Affecting Mathematics Teachers’ Perspective Toward CCSSM
KAPLAN ORHAN
|
11 |
An Exploratory Study of Mathematics Teachers’ Incorporation of the Common Core State Standards for Mathematics
KAPLAN ORHAN,Mitten Carolyn
|
12 |
Constructivist Study of Graduate Students’ Health Care Experiences
Gaulee Uttam,Lee Brenda,Ridgewell Natalie Khoury,Butcher Colleen,Koro Ljungberg Mirka,Whitaker Douglas,Almazam Fatima,KAPLAN ORHAN,Watson Dayna M
|
13 |
Teachers’ Readiness for Incorporating the Common Core State Standards for Mathematics (CCSS-M) Scale
KAPLAN ORHAN
|
14 |
Barriers to Efficiently Incorporating Common Core State Standards for Mathematics (CCSS-M) in Mathematics Instruction: An Exploratory Study
KAPLAN ORHAN,Adams Thomasenia Lott,Carolyn Mitten
|
15 |
Facing the influence of poverty on graduation rates in public high schools
BAYDU MEHMET MİRZE,BAYAR ADEM,KAPLAN ORHAN
|
16 |
Stone-Weierstrass Approximation Theorem, A Constructive Approach
KAPLAN ORHAN
|
1 |
Matematik Eğitimine Yönelik Teknolojik ve Yenilikçi İçerik Geliştirme Uygulamaları
Gaziantep'te gerçekleştirilen projede 'Matematik Eğitiminde Yapay Zeka Uygulamaları' konusunda öğretmenlere eğitim verildi.
|
|---|---|
2 |
ADIM ADIM BAĞIMSIZLIĞA PROJESİ
Adım Adım Bağımsızlığa" projesi, bağımlılıkla mücadelede bireylerin fiziksel ve ruhsal sağlığını desteklemek amacıyla doğa temelli aktiviteler ve yürüyüş etkinlikleri düzenlemeyi hedeflemektedir. Proje kapsamında, Gaziantep bölgesinde belirlenen yürü
|
1 |
Batman İl Milli Eğitim Müdürlüğü
Araştırma ve Strateji Tanımlama Koordinasyon Ekibi
|
|---|---|
2 |
Upward Bound Program
Geometri Öğretmeni
|
3 |
MEB
Matematik Öğretmeni
|
| Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2024-2025 | MIG507 Statistical Data Analysis | İngilizce | 3 |
| Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2019-2020 | NME-201 Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | Türkçe | 2 |
| 2 | 2019-2020 | NEFIM414 ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ | Türkçe | 3 |
| 3 | 2019-2020 | NME202 ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI | Türkçe | 2 |
| 4 | 2020-2021 | NEFIM314 Topluma Hizmet Uygulamaları | Türkçe | 2 |
| 5 | 2020-2021 | NEFIM406 Öğretmenlik Uygulaması | Türkçe | 6 |
| 6 | 2020-2021 | NEFIM416 Araştırma Teknikleri | Türkçe | 3 |
| 7 | 2020-2021 | NGK202 Topluma Hizmet Uygulamaları | Türkçe | 2 |
| 8 | 2020-2021 | NEM202 Ortaokul Matematik Öğretim Programları | Türkçe | 2 |
| 9 | 2020-2021 | NME212 Matematik Öğretiminde Okul-Dışı Öğrenme Ortamları | Türkçe | 2 |
| 10 | 2020-2021 | NME306 Matematik Öğretiminde İlişkilendirme | Türkçe | 3 |
| 11 | 2020-2021 | NME310 Matematik Öğretiminde Kaynaştırma Uygulamaları | Türkçe | 2 |
| 12 | 2021-2022 | NGK307 Mesleki İngilizce | Türkçe | 2 |
| 13 | 2021-2022 | NME201 Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | Türkçe | 2 |
| 14 | 2021-2022 | NME209 Matematik Eğitiminde Özdüzenleme | Türkçe | 2 |
| 15 | 2021-2022 | NME313 İlkokul Matematik Öğretimi | Türkçe | 2 |
| 16 | 2021-2022 | NME401 Matematikte Problem Çözme | Türkçe | 2 |
| 17 | 2021-2022 | NME407 Matematik Sınıflarında İletişim | Türkçe | 2 |
| 18 | 2021-2022 | NMB401 Öğretmenlik Uygulaması | Türkçe | 2 |
| 19 | 2022-2023 | NME313 İlkokul Matematik Öğretimi | Türkçe | 2 |
| 20 | 2022-2023 | NME209 Matematik Eğitiminde Özdüzenleme | Türkçe | 2 |
| 21 | 2022-2023 | NME201 Matematik Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları | Türkçe | 2 |
| 22 | 2022-2023 | NSE303 Matematik Öğretimi | Türkçe | 3 |
| 23 | 2022-2023 | NME407 Matematik Sınıflarında İletişim | Türkçe | 2 |
| 24 | 2022-2023 | NME401 Matematikte Problem Çözme | Türkçe | 2 |
| 25 | 2022-2023 | NGK307 Mesleki İngilizce | Türkçe | 2 |
| 26 | 2022-2023 | NMB401 Öğretmenlik Uygulaması 1 | Türkçe | 2 |
| 27 | 2024-2025 | NME301 Sayıların Öğretimi | Türkçe | 3 |
| 28 | 2024-2025 | NME313 İlkokul Matematik Öğretimi | Türkçe | 2 |
| 29 | 2024-2025 | NME201 Matematik Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları | Türkçe | 2 |
| 30 | 2024-2025 | NME407 Matematik Sınıflarında İletişim | Türkçe | 2 |
| 31 | 2024-2025 | NME401 Matematikte Problem Çözme | Türkçe | 3 |
| 32 | 2024-2025 | NGK307 Mesleki İngilizce | Türkçe | 2 |
| 33 | 2024-2025 | NMB401 Öğretmenlik Uygulaması 1 | Türkçe | 2 |
| 34 | 2023-2024 | KRY100 Kariyer Planlama | Türkçe | 1 |
| 35 | 2023-2024 | NME306 Matematik Öğretiminde İlişkilendirme | Türkçe | 3 |
| 36 | 2023-2024 | NME310 Matematik Öğretiminde Kaynaştırma Uygulamaları | Türkçe | 2 |
| 37 | 2023-2024 | NME202 Ortaokul Matematik Öğretim Programları | Türkçe | 2 |
| 38 | 2023-2024 | NME408 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | Türkçe | 2 |
| 39 | 2023-2024 | TDP102 TDP Toplumsal Duyarlılık Projesi 2 | Türkçe | 1 |
| Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2019-2020 | NMMH001 Mesleki Yabancı Dil I | Türkçe | 4 |
| 2 | 2019-2020 | NMIS131 Mesleki Matematik | Türkçe | 4 |
| 3 | 2019-2020 | NMDI251 Mesleki Yabancı Dil-I | Türkçe | 4 |
| 4 | 2019-2020 | NMDI005 Yabancı Dil Uygulamaları-I | Türkçe | 4 |
| 5 | 2019-2020 | NMBİ241 Mesleki Yabancı Dil | Türkçe | 4 |
| 6 | 2019-2020 | NMBA201 Mesleki Yabancı Dil-I | Türkçe | 4 |
| 7 | 2019-2020 | NMIS132 Ticari Matematik | Türkçe | 4 |
| 8 | 2019-2020 | NMMH002 Mesleki Yabancı Dil II | Türkçe | 4 |
1 |
NCTM’s Annual Meeting Exposition 2018
NCTM’in yıllık konferansı düzenleme ekibinde
|
|---|---|
2 |
Eğitimde Kullanılan Yapay Zeka Araçları ve Uygulama Örnekleri, 2023
Eğitimde Kullanılan Yapay Zeka Araçları ve Uygulama Örnekleri
|
3 |
BİLTEK-IV 4th International Symposium on Current Developments in Science, Technology and Social Sciences, 2021
Uluslararası Sempozyumda Organizasyon Komitesinde Görevli
|
4 |
Teşekkür Belgesi, 2010
MEB adına New York Eğitim Ateşeliği, Master eğitimindeki başarıdan dolayı Teşekkür Belgesi
|
5 |
Certificate of Promotion, Intensive English Program / ELS Language Center, 2009
İleri seviye İngilizce
|
6 |
Certificate of Appreciation, 2011
University of Florida'da fakir öğrencilere üniversiteye hazırlık kursu veren Upward Bound Programındaki servisler için takdir belgesi
|
7 |
Ölçme ve Değerlendirme Semineri, 2019
Ölçme ve Değerlendirme Sertifikası
|
1 |
National Council of Teachers of Mathematics
Üye Bilimsel Kuruluş 2012 |
|---|