Arş.Gör. DİLARA SOMUNCU

GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
GAZİANTEP EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ

   dilarasomuncu@gantep.edu.tr      (0342) 360 12 00      3768  
Eğitim Bilimleri Temel Alanı  Yabancı Dil Eğitimi

Eğitim Bilgileri

Akademik Bilgileri

Kitap ve Kitap Bölümleri

1 Adet
1
Conversation Analytic Perspectives on English Language Learning, Teaching, and Testing in Global Contexts. Bristol: Multilingual Matters

Yayın Yeri: Bristol: Multilingual Matter
ISBN: 9781788922883, 2019

Uluslararası  Bilimsel Kitap  İngilizce

Makaleler

7 Adet
1
The effects of accessing L1 versus L2 definitional glosses on L2 learners reading comprehension and vocabulary learning

ARPACI DİLARA
Yayın Yeri: Eurasian Journal of Applied Linguistics
İngilizce, Basılı+Elektronik, 2016

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  SCOPUS ,Emerging Sources Citation Index (ESCI- Clarivate Analytics)
2
An Investigation on the Relationship between Prospective Teachers Early Teacher Identity and Their Need for Cognition

ARPACI DİLARA,BARDAKÇI MEHMET
Yayın Yeri: Journal of Education and Training Studies
İngilizce, Basılı+Elektronik, 2016

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  ERIC, Academic Journals Database, BASE (Bielefeld Academic Search Engine), Cross
3
Turkish EFL learners use of communication strategies and its predictors

ARPACI DİLARA
Yayın Yeri: ELT Research Journal
İngilizce, Basılı+Elektronik, 2016

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  MLA (Modern Language Association) International Bibliography, Directory of Perio
4
The influence of pre-service teacher identity and personality traits on teacher self-efficacy

SOMUNCU DİLARA
Yayın Yeri: International Journal of Social Sciences and Education Research
İngilizce, 2016

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  EBSCO Electronic Journal Service . Global Impact Factor (G I F).
5
Adaptation of Early Teacher Identity Measure into Turkish

ARPACI DİLARA,BARDAKÇI MEHMET
Yayın Yeri: Journal of Social Sciences
İngilizce, Basılı, 2015

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  ULAKBİM, EBSCHO
6
EVALUATION OF THE STUDENTS’ OPINIONS ON THE “IMPULSE”COURSE BOOK IN COMMUNICATIVE APPROACH

Yalçın Tılfarlıoğlu Filiz,ARPACI DİLARA
Yayın Yeri: Electronic Journal of Education Sciences
İngilizce, Basılı+Elektronik, 2014

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  asos, SOBİAD
7
The Relationship between Occupational Burnout and Personality Traits of Turkish EFL Teachers

ÜNALDI İHSAN,BARDAKÇI MEHMET,SOMUNCU DİLARA
Yayın Yeri: Journal of Education and Practice
İngilizce, Basılı+Elektronik, 2013

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  EBSCO

Bildiriler

8 Adet
1
Coping strategies employed by student teachers during the Covid-19 conversion to online learning/teaching in Turkish EFL context: Correlations with motivation, stress, and well-being

SOMUNCU DİLARA, BARDAKÇI MEHMET, ÇANKAYA BİLGE DENİZ
Yayın Yeri: ICRE 2021 Redesigning Education for Digital Natives - ULEAD 2021 Annual Congress 15th International Congress of Research in Education
TÜRKİYE, Çanakkale, İngilizce, 26.11.2021

Uluslararası  Özet bildiri
2
A Discourse-Analytic Perspective into Formative Assessment Teacher Cognition in English Language Teacher Education Context

SOMUNCU DİLARA
Yayın Yeri: 9th International Conference on New Trends in English Language Teaching and Testing (NTELT2021)
KANADA, Vancover, İngilizce, 22.09.2021

Uluslararası  Özet bildiri
3
The Factors behind the Use of Specific Communication Strategies: The Case of Turkish EFL Learners

SOMUNCU DİLARA
Yayın Yeri: 11th Brno Conference ofEnglish, American and Canadian Studies
İngilizce, 12.02.2020

Uluslararası
4
Teachers’ Use of Motivational Strategies andLearners’ Motivated Behaviour in Turkish EFL Context

SOMUNCU DİLARA,ATASOY ARZU,HOPA MERVE
Yayın Yeri: LIF2019, CROATIA
İngilizce, 02.05.2019

Uluslararası  Özet bildiri
5
Through the Student Teachers’ Lenses: Sources of Anxiety While Speaking Publicly

ÖLMEZ FUNDA,ARPACI DİLARA
Yayın Yeri: GlobELT 2017 Conference: An International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language
TÜRKİYE, İzmir, İngilizce, 18.05.2017

Uluslararası  Özet bildiri
6
Emotional strategies employed by student teachers in public speaking course

ARPACI DİLARA,AKSOY KADRİYE
Yayın Yeri: GlobELT 2017 Conference: An International Conference on Teaching and Learning English as An Additional Language
TÜRKİYE, İzmir, İngilizce, 18.05.2017

Uluslararası  Özet bildiri
7
The Influence of Pre Service Teacher Identity and Personality Traits on Teacher Self Efficacy

ARPACI DİLARA
Yayın Yeri: 2nd International Conference on Social Sciences EducationResearch
İngilizce, 04.11.2016

Uluslararası  Özet bildiri
8
Psychometric Analysis of Turkish Adaptation of Early Teacher Identity Measure

ARPACI DİLARA,BARDAKÇI MEHMET,ÜNALDI İHSAN
Yayın Yeri: GlobELT 2016: An International Conference OnTeaching And Learning English As An Additional Language
İngilizce, 14.04.2016

Uluslararası  Özet bildiri

Projeler

3 Adet
1
Tübitak 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinliği - SETT-TRAIN İngilizce Dil Eğitiminde Sınıf-içi Etkileşimin Etkin Yönetimi Eğitimi


29.06.2022 - 03.07.2022
TÜBİTAK PROJESİ,   Eğitmen 

ULUSAL  Tamamlandı
2
TÜBİTAK-2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Desteği Programı- Etkileşimli Bir Web Sitesinin Aday İngilizce Öğretmenlerinin Akademik Kelime Öğrenimi Üzerine Etkilerinin İncelenmesi


08.11.2021 - 10.06.2022
TÜBİTAK PROJESİ,   Danışman 

ULUSAL  Tamamlandı
3
2015-1 TR01-KA202-022342 Digitally literate teachers on networks

Digitally literate teachers on networks
01.08.2015 - 22.02.2018
Avrupa Birliği,   Araştırmacı 

ULUSLARARASI  HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ  Tamamlandı

Üniversite Dışı Deneyim

1 Adet
1
İstanbul Kültür Üniversitesi

Okutman
Üniversitenin hazırlık biriminde İngilizce Okutmanı,

2011 - 2013

İdari Görevler

Ödüller

Dersler

Dönem Ders Adı Dili Saat
1 2018-2019 GEİN312 Topluma Hizmet Uygulamaları İngilizce 3
2 2018-2019 İNF398 Etkinliklere Katılım İngilizce 2
3 2019-2020 ELT201 İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları İngilizce 2
4 2019-2020 GEEB218 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı İngilizce 3
5 2020-2021 ELT201 İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları İngilizce 2
6 2020-2021 ELT210 İngilizce Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar İngilizce 2
7 2020-2021 GEEB218 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı İngilizce 3
8 2020-2021 GEEB420 Öğretmenlik Uygulaması İngilizce 2
9 2021-2022 EFMB401 Öğretmenlik Uygulaması 1 İngilizce 2
10 2021-2022 ELT201 İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları İngilizce 2
11 2021-2022 ELT211 İngilizce Sözcük Bilgisi Öğretimi İngilizce 2
12 2021-2022 GEİN303 ELT Methodology II İngilizce 3
13 2022-2023 EFGK202 Topluma Hizmet Uygulamaları İngilizce 3
14 2022-2023 EFMB401 Öğretmenlik Uygulaması 1 İngilizce 2
15 2022-2023 EFMB409 Mikro Öğretim İngilizce 2
16 2022-2023 ELT105 Dinleme ve Sesletim 1 (Şube 1) İngilizce 2
17 2022-2023 ELT105 Dinleme ve Sesletim 1 (Şube 2) İngilizce 2
18 2022-2023 ELT211 İngilizce Sözcük Bilgisi Öğretimi İngilizce 2

Araştırmalar

3 Adet
1
TÜBİTAK BİDEB 2211-E Doğrudan Yurt İçi Doktora Burs Programı

2211-E Doğrudan Yurt İçi Doktora Burs Programı
2211-E Doğrudan Yurt İçi Doktora Burs Programı,   Ulusal  Burs

2
TÜBİTAK BİDEB 2210-A Genel Yurt İçi Yüksek Lisans Burs Programı

2210-A Genel Yurt İçi Yüksek Lisans Burs Programı
2210-A Genel Yurt İçi Yüksek Lisans Burs Programı,   Ulusal  Burs

3
Cambridge ESOL Level 5* Certificate in Teaching English to Speakers of Other Languages (CELTA) (QCF)

Certificate in English Language Teaching to Adults
University of Cambridge, ESOL Examinations,   Uluslararası  Sertifika