
						GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
NİZİP EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞT.
					
1 | 
					Kuramdan Uygulamaya Eleştirel Okuma
						 
Bölüm Adı: Basit ve Çıkarımsal Düzeyde Anlama  | 
				
|---|---|
2 | 
					Kuramdan Uygulamaya Kelime Öğretimi
						 
Bölüm Adı: Kelime Öğretiminin İlkeleri  | 
				
3 | 
					Eğitim Bilimlerinde Araştırmalar ve Değerlendirmeler
						 
Bölüm Adı: Çoklu Metinleri Anlamlandırma Sürecinde Kullanılan Stratejiler  | 
				
4 | 
					Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri
						 
Bölüm Adı: Tür ve Tema Açısından Türkçe Ders Kitapları  | 
				
5 | 
					Eğitim Bilimlerinde Teori ve Araştırmalar II Cilt 2
						 
Bölüm Adı: Okuma Eğitiminde Değişen Paradigma: Çoklu Metinleri Anlama  | 
				
6 | 
					Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi
						 
Bölüm Adı: Dil Bilgisi Öğretimi  | 
				
7 | 
					Türkçenin Eğitimi-Öğretiminde Kuramsal ve Uygulamalaı Çalışmalar 11
						 
Bölüm Adı: Okuma Stratejileri Okuduğunu Anlamanın Anlamlı Bir Yordayıcısı mıdır?  | 
				
8 | 
					Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi
						 
Bölüm Adı: Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme  | 
				
9 | 
					Türkçe Öğretimi
						 
Bölüm Adı: Metin Bilgisi  | 
				
10 | 
					Kuram ve Uygulama Bağlamında Türkçe Öğretimi
						 
Bölüm Adı: Türkçe ve Sınıf Öğretmenlerinin Konuşma Çalışmalarında Karşılaştıkları Sorunlar ve Bunları Çözme Yolları  | 
				
11 | 
					Türkçenin Eğitimi Öğretimine Yönelik Çalışmalar
						 
Bölüm Adı: Türkçe Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlık Düzeyleri  | 
				
1 | 
					Üst Bilişsel Okuma Stratejileri Bilgisi, Okuma Zevki ve Okur Benlik Algısının PISA 2018 Okuma Başarısına Etkisi: Ülkeler Arası Bir Karşılaştırma
						 
 KURNAZ HASAN 
   | 
				
|---|---|
2 | 
					Öğrenci Merkezli Uygulamaların Okumaya Yönelik Tutuma Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması
						 
 KURNAZ HASAN, Korkutan Kadir 
   | 
				
3 | 
					The Relationship Between Preservice Teachers' Critical Thinking and Epistemological Beliefs
						 
 ÇARKIT CAFER, KURNAZ HASAN 
   | 
				
4 | 
					ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK ELEŞTİREL OKUMA ÖZ YETERLİK ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
						 
 KURNAZ HASAN, ÇELİKKANAT NAS Şenay 
   | 
				
5 | 
					Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına Yönelik Türkçe Öğretmenlerinin Görüşleri
						 
 KURNAZ HASAN, Kasırga Dilek 
   | 
				
6 | 
					A Critical Perspective on the Removal of the Teacher's Guidebooks from the Curriculum
						 
 KURNAZ HASAN 
   | 
				
7 | 
					Individual and Socioeconomic Variables as Predictors of Middle School Students' Intrinsic Reading Motivations
						 
 KURNAZ HASAN, Kurnaz Gülsüm 
   | 
				
8 | 
					Okuma İç Motivasyonu Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
						 
 KURNAZ HASAN 
   | 
				
9 | 
					Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlere İlişkin Algıları
						 
 Öz Gülşah,ÇEÇEN MEHMET AKİF,KURNAZ HASAN 
   | 
				
10 | 
					Ortaokul Öğrencilerinin Anlamını Bilmediği Kelimeler Üzerine Bir Araştırma
						 
 KURNAZ HASAN,ÇEÇEN MEHMET AKİF 
   | 
				
11 | 
					Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Motivasyonlarının Çeşitli Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi
						 
 KURNAZ HASAN,YILDIZ NURETTİN 
   | 
				
12 | 
					Ortaokul Türkçe Dersi Öğrenci Çalışma KitaplarındakiTema Değerlendirme Soruları Üzerine Bir Araştırma
						 
 ÇEÇEN MEHMET AKİF,KURNAZ HASAN 
   | 
				
13 | 
					Lise Öğrencilerine Yönelik Yazma Tutum Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
						 
 AKAYDIN ŞENOL,KURNAZ HASAN 
   | 
				
14 | 
					Türkçe Öğretmeni Adaylarının Bilgilendirici ve Öyküleyici Metinleri Özetleme Becerileri
						 
 KURNAZ HASAN,AKAYDIN ŞENOL 
   | 
				
15 | 
					Millî Kültür Teması Metinlerinde Tematik Kelimeler Üzerine Bir İnceleme
						 
 ÇEÇEN MEHMET AKİF,KURNAZ HASAN,AKAYDIN ŞENOL 
   | 
				
1 | 
					Türk Atasözlerinde Kadına Biçilen Toplumsal Cinsiyet Rolleri
						 
 KAVRUK HASAN, KURNAZ HASAN 
   | 
				
|---|---|
2 | 
					Türkçe Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet Rolleri
						 
 KURNAZ HASAN, KAVRUK HASAN 
   | 
				
3 | 
					Hekimhanlı Esirî'nin Şiirlerinde Hz. Muhammed (s.a.v.) Sevgisi
						 
 KAVRUK HASAN, KURNAZ HASAN 
   | 
				
4 | 
					Türkçe öğretmenlerinin sosyal medyada oluşturduğu gruplar üzerine bir inceleme
						 
 KURNAZ HASAN, Aydın Metin 
   | 
				
5 | 
					Ben Okuyorum Gaziantep Okuyor Projesi İle İlgili Öğretmen Görüşleri
						 
 KURNAZ HASAN, Devecioğlu Duygu 
   | 
				
6 | 
					Eleştirel Düşünme Becerisi Açısından Türkçe Ders Kitapları
						 
 KURNAZ HASAN 
   | 
				
7 | 
					Eleştirel Düşünme Becerisi Açısından Çıtır Çıtır Felsefe Dizisi
						 
 KURNAZ HASAN 
   | 
				
8 | 
					Öğretmen Kılavuz Kitaplarının Kaldırılmasıyla İlgili Türkçe Öğretmenlerinin Görüşleri
						 
 KURNAZ HASAN 
   | 
				
9 | 
					Kuddûsî Divanı’nda Arkaik Unsurlar
						 
 KAVRUK HASAN,KURNAZ HASAN 
   | 
				
10 | 
					Okuma Stratejileri Okuduğunu Anlamanın Anlamlı Bir Yordayıcısı mıdır?
						 
 SİS NESRİN,KURNAZ HASAN 
   | 
				
11 | 
					Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yazılı Anlatımlara Geri Bildirim Verme Becerileri
						 
 KURNAZ HASAN 
   | 
				
12 | 
					Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 4-6 Yaş Grubundaki Çocukların Bazı Kavramlara İlişkin Metaforik Algıları
						 
 KURNAZ HASAN,ZELYURT HİKMET 
   | 
				
13 | 
					Okul Öncesi Çağındaki Çocukların Teknolojik Araçları Kullanma Düzeyleri
						 
 ZELYURT HİKMET,KURNAZ HASAN 
   | 
				
14 | 
					Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Konuşma Kaygıları ile Türkçe Başarıları Arasındaki İlişki
						 
 KAVRUK HASAN,KURNAZ HASAN 
   | 
				
15 | 
					Öğretmenlerin Suriyeli Öğrencilere Türkçe Öğretiminde Karşılaştığı Sorunlar ve Bunları Çözme Yolları
						 
 KURNAZ HASAN 
   | 
				
16 | 
					Yeni Programa (2015) Göre Hazırlanan Beşinci Sınıf Türkçe Ders Kitapları Üzerine Bir Değerlendirme
						 
 KURNAZ HASAN 
   | 
				
17 | 
					SURİYELİ ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKÇE KELİME BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
						 
 KAVRUK HASAN,KURNAZ HASAN 
   | 
				
18 | 
					Görsellerin Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Hikâye Yazma Becerilerine Etkisi
						 
 KURNAZ HASAN 
   | 
				
19 | 
					Metinlerarası İlişkiler Açısından Lutfiyye-i Vehbi
						 
 KAVRUK HASAN,KURNAZ HASAN 
   | 
				
20 | 
					İki Dillilik ve İki Dilli Suriyeli Öğrencilerin Dil Sorunları
						 
 KAVRUK HASAN,KURNAZ HASAN 
   | 
				
21 | 
					Türkçe ve Sınıf Öğretmenlerinin Konuşma Çalışmalarında Karşılaştıkları Sorunlar ve Bunları Çözme Yolları
						 
 KURNAZ HASAN,AKAYDIN ŞENOL 
   | 
				
22 | 
					Türkçe Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlık Düzeyleri
						 
 AKAYDIN ŞENOL,KURNAZ HASAN 
   | 
				
1 | 
					MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI 
						 
 Türkçe Öğretmenliği 
  | 
				
|---|---|
2 | 
					Zeytune Üniversitesi
						 
 Okutman 
  | 
				
1 | 
					Kuram ve Uygulamada Eleştirel Okuma
						 
       Yazar Adı: KURNAZ HASAN, ÇARKIT CAFER 
 , Yayın Yeri: Nobel Akademik Yayıncılık 
  | 
				
|---|---|
2 | 
					Kuramdan Uygulamaya Kelime Öğretimi
						 
       Yazar Adı: ÇARKIT CAFER, KURNAZ HASAN 
 , Yayın Yeri: Nobel Akademik Yayıncılık 
  | 
				
3 | 
					Türkçe Öğretimi
						 
       Yazar Adı: KAVRUK HASAN,KURNAZ HASAN 
 , Yayın Yeri: Nobel Akademik Yayıncılık 
  | 
				
4 | 
					Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri
						 
       Yazar Adı: KURNAZ HASAN, ÇARKIT CAFER 
 , Yayın Yeri: Eğiten Kitap 
  | 
				
5 | 
					Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri
						 
       Yazar Adı: KURNAZ HASAN, ÇARKIT CAFER 
 , Yayın Yeri: Eğiten Kitap 
  | 
				
| Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2020-2021 | İleri İstatistik Teknikleri ve Uygulama | Türkçe | 3 | 
| 2 | 2020-2021 | Türkçe Eğitiminin Güncel Sorunları | Türkçe | 3 | 
| 3 | 2021-2022 | İleri İstatistik Teknikleri ve Uygulama | Türkçe | 3 | 
| 4 | 2021-2022 | Türkçe Eğitiminin Güncel Sorunları | Türkçe | 3 | 
| Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2019-2020 | Nitel Araştırma Teknikleri | Türkçe | 1 | 
| 2 | 2020-2021 | Eğitim İstatistiği ve SPSS Uygulamaları | Türkçe | 3 | 
| 3 | 2020-2021 | Okuma ve Yazma Eğitimi Araştırmaları | Türkçe | 3 | 
| 4 | 2021-2022 | Eğitim İstatistiği ve SPSS Uygulamaları | Türkçe | 3 | 
| 5 | 2021-2022 | Uzmanlık Alanı | Türkçe | 4 | 
| 6 | 2021-2022 | Okuma ve Yazma Eğitimi Araştırmaları 2 | Türkçe | 3 | 
| Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2017-2018 | TÜRK DİLİ I | Türkçe | 2 | 
| 2 | 2016-2017 | TÜRK DİLİ I | Türkçe | 2 | 
| 3 | 2015-2016 | TÜRK DİLİ I | Türkçe | 2 | 
| 4 | 2014-2015 | TÜRK DİLİ I | Türkçe | 2 | 
| 5 | 2014-2015 | TÜRK DİLİ II | Türkçe | 2 | 
| 6 | 2015-2016 | TÜRK DİLİ II | Türkçe | 2 | 
| 7 | 2016-2017 | TÜRK DİLİ II | Türkçe | 2 | 
| 8 | 2018-2019 | Okuma Eğitimi | Türkçe | 4 | 
| 9 | 2018-2019 | Özel Öğretim Yöntemleri I | Türkçe | 4 | 
| 10 | 2018-2019 | Türk Dil Bilgisi 3 | Türkçe | 3 | 
| 11 | 2018-2019 | Hikaye ve Roman Tahlilleri I | Türkçe | 3 | 
| 12 | 2018-2019 | Metin İnceleme Teknikleri I | Türkçe | 3 | 
| 13 | 2018-2019 | Okul Deneyimi | Türkçe | 1 | 
| 14 | 2018-2019 | Konuşma Eğitimi | Türkçe | 4 | 
| 15 | 2018-2019 | Özel Öğretim Yöntemleri II | Türkçe | 4 | 
| 16 | 2018-2019 | Yabancılara Türkçe Öğretimi | Türkçe | 3 | 
| 17 | 2018-2019 | Türk Dil Bilgisi 4 | Türkçe | 1 | 
| 18 | 2019-2020 | Edebiyat Bilgi ve Kuramları 2 | Türkçe | 1 | 
| 19 | 2019-2020 | İnsan İlişkileri ve İletişim | Türkçe | 1 | 
| 20 | 2019-2020 | Osmanlı Türkçesi 2 | Türkçe | 1 | 
| 21 | 2019-2020 | Anlama Teknikleri II: Yazma Eğitimi | Türkçe | 1 | 
| 22 | 2019-2020 | Yabancılara Türkçe Öğretimi | Türkçe | 1 | 
| 23 | 2019-2020 | Seçmeli 6: Osmanlı Türkçesi | Türkçe | 1 | 
| 24 | 2019-2020 | Etkili İletişim | Türkçe | 1 | 
| 25 | 2019-2020 | Okuma Eğitimi | Türkçe | 1 | 
| 26 | 2019-2020 | Çocuk Edebiyatı | Türkçe | 1 | 
| 27 | 2019-2020 | Edebiyat Bilgi ve Kuramları I | Türkçe | 1 | 
| 28 | 2020-2021 | Okuma Eğitimi | Türkçe | 3 | 
| 29 | 2020-2021 | Çocuk Edebiyatı | Türkçe | 2 | 
| 30 | 2020-2021 | Kelime Öğretimi | Türkçe | 2 | 
| 31 | 2020-2021 | Toplumsal Duyarlılık Projesi 1 | Türkçe | 1 | 
| 32 | 2020-2021 | Okul Deneyimi | Türkçe | 1 | 
| 33 | 2020-2021 | Osmanlı Türkçesi I | Türkçe | 2 | 
| 34 | 2020-2021 | Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri | Türkçe | 2 | 
| 35 | 2020-2021 | Yazma Eğitimi | Türkçe | 3 | 
| 36 | 2020-2021 | İnsan İlişkileri ve İletişim | Türkçe | 2 | 
| 37 | 2020-2021 | Etkili İletişim | Türkçe | 3 | 
| 38 | 2020-2021 | Osmanlı Türkçesi 2 | Türkçe | 2 | 
| 39 | 2020-2021 | Yaratıcı Yazma | Türkçe | 2 | 
| 40 | 2020-2021 | Öğretmenlik Uygulaması | Türkçe | 2 | 
| 41 | 2020-2021 | Dil Eğitiminin Temel Kavramları | Türkçe | 2 | 
| 42 | 2020-2021 | Toplumsal Duyarlılık Projesi 2 | Türkçe | 1 | 
| 43 | 2020-2021 | Topluma Hizmet Uygulamaları | Türkçe | 1 | 
| 44 | 2021-2022 | Okuma Eğitimi | Türkçe | 3 | 
| 45 | 2021-2022 | Osmanlı Türkçesi I | Türkçe | 2 | 
| 46 | 2021-2022 | Çocuk Edebiyatı | Türkçe | 2 | 
| 47 | 2021-2022 | Kelime Öğretimi | Türkçe | 2 | 
| 48 | 2021-2022 | Türk Dili I | Türkçe | 3 | 
| 49 | 2021-2022 | İki Dilli Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi | Türkçe | 2 | 
| 50 | 2021-2022 | Türkçe Ders Kitabı İncelemesi | Türkçe | 2 | 
| 51 | 2021-2022 | Öğretmenlik Uygulaması I | Türkçe | 2 | 
| 52 | 2021-2022 | Toplumsal Duyarlılık Projesi I | Türkçe | 1 | 
| 53 | 2021-2022 | Yazma Eğitimi | Türkçe | 3 | 
| 54 | 2021-2022 | Osmanlı Türkçesi 2 | Türkçe | 2 | 
| 55 | 2021-2022 | İnsan İlişkileri ve İletişim | Türkçe | 2 | 
| 56 | 2021-2022 | Dil Eğitiminin Temel Kavramları | Türkçe | 2 | 
| 57 | 2021-2022 | Yaratıcı Yazma | Türkçe | 2 | 
| 58 | 2021-2022 | Türk Dili 2 | Türkçe | 3 | 
| 59 | 2021-2022 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | Türkçe | 2 | 
| 60 | 2021-2022 | Toplumsal Duyarlılık Projesi 2 | Türkçe | 3 | 
| 61 | 2022-2023 | A1 Kuru Yabancılara Türkçe Öğretimi | Türkçe | 4 | 
| 62 | 2013-2014 | Türk Dili I | Türkçe | 2 | 
| 63 | 2013-2014 | Türk Dili II | Türkçe | 2 | 
| Durum | Tez Adı | Hazırlayan | Kaynak | Yıl | |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tamamlandı | Türkçe öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) algıları ve kullanım alışkanlıkları: Batman ili örneği | ROJİN DÖĞER | TezMerkezi | 2024 | 
| 2 | Tamamlandı | Samed Behrengi'nin eserlerinin değerler eğitimi ve dil zenginliği açısından incelenmesi | ELİF KAYRETLİ | TezMerkezi | 2022 | 
| 3 | Tamamlandı | Yazmaya yönelik tutum ile yazma becerisi arasındaki ilişki: Bir meta analiz çalışması | AHMET BURHAN APA | TezMerkezi | 2022 |